2024-08-22 15:41Pressemelding

Sweef vokser – oppkjøper Nufferton

Sweef x NuffertonLudvig Ungewitter and Joel Johansson

Hos Sweef er vekstreisen i full gang. I fjor ble sortimentet av høykvalitetsmøbler og interiørprodukter utvidet gjennom oppkjøpet av Happy Fluffy Cloud, som lager planetens mest fluffy dyner og puter.

Nå er det Nuffertons tur, og deres stilige pyjamaser blir et fargerikt (og stripete) tillegg til de merkene som nå samles i Sweefs univers. Det betyr at det ikke bare er hjemmene som blir uimotståelig stilige etter et besøk hos Sweef – men også kundene.

Oppkjøpet ble gjennomført i slutten av august 2024, og prosessen med å integrere selskapene er allerede i full gang. I spissen for dette arbeidet finner vi Joel Johansson, tidligere administrerende direktør i Nufferton, som blir med på merkets nye eventyr sammen med Sweef. Ambisjonen er at Nufferton-merket skal vokse selvstendig samtidig som det integreres i drift, lager og e-handel med Sweef.

Det krevdes ikke mange dater med Ludvig for å innse at dette var en perfekt match. Vi har allerede hatt noen små samarbeider før det formelle var på plass, så vi har allerede kommet oss gjennom bryllupsreise-fasen. Å gå fra et lite, sammensveiset team til et større med kompetanse og herlig energi taler sitt tydelige språk. "Suksessen er uunngåelig." – Joel Johansson, tidligere administrerende direktør i Nufferton

Et stadig mål for Nufferton er å endre synet på pyjamasen fra å være et plagg kun beregnet for soverommet til å bli mer allsidig loungewear. Reisen mot denne fremtidsvisjonen kan nå fortsette med fornyet styrke og Sweefs samlede kompetanse i ryggen.

Når Nufferton nå blir en del av Sweef, er det mer enn en stilig match. Det er en forretningsmessig fulltreffer. Vi utvider produktlinjen, skaper unike pakkeløsninger, går inn på nye markeder sammen og maksimerer synergiene. Resultatet blir en helhetsopplevelse som passer perfekt, samtidig som vi tar våre merker til neste nivå.” – tilføyer Joel.

Med dyner, puter og nå også pyjamaser kan Sweef tilby enda mer interiør- og designglede til kundene. Samtidig innebærer oppkjøpet at man går inn i et nytt segment med sine egne muligheter og utfordringer.

Vi ønsker Nufferton velkommen med åpne armer til vår voksende Sweef-familie! Eksklusivt loungewear blir et nytt segment og en morsom utfordring for oss. Her møter vi en noe mer motebevisst kunde, men som likner våre tradisjonelle kunder ved at de tør å ta sjanser og velge fargerike produkter. Kort sagt er Nufferton et perfekt merke for vår internasjonale satsing (med vekt på USA), og ikke minst et utmerket supplement til våre Happy Fluffy Cloud-produkter. Å sove i en Sweef-seng, med sengetøy og dyne fra Happy Fluffy Cloud i en Nufferton-pyjamas, er en ubeskrivelig luksus som er en fryd for sjelen. Å kunne tilby det til en overkommelig pris er virkelig spennende.”

– Ludvig Ungewitter, administrerende direktør og grunnlegger av Sweef.

Les mer om Nufferton: nufferton.com

Temaer: Sweef

Om Sweef Furniture | Norge

Sweef er en e-handel som gjorde sin entré på markedet i 2011. Målet er å kunne selge kvalitetsmøbler til rettferdige priser gjennom effektiv logistikk og fokus på utvalgte modeller. Mesteparten av møblene produseres på bestilling i kundens unike stil, der vi lar interiørdrømmen blomster takket være et bredt utvalg av farger og materialer. Sweef er tilgjengelig i Sverige, Norge og Tyskland, og hadde en omsetning på 217 millioner i 2022.

Linda Fernell
Linda Fernell