2023-05-15 20:06Pressmeddelande

Hej till nya stolar!

Stolar från Sweef

Vi utökar vårt utbud av drömmöbler med nya unika stolar! Men att ta sig in i vårt sortiment är inte lätt; eftersom vi endast säljer möbler vi själva älskar så måste en potentiell Sweef produkt bli kollektivt godkänd innan den blir en i gänget. Men nu har det alltså hänt.

När det gäller dessa nyförvärv så satsar vi extra på naturmaterial och design som håller över tid, så inget slit och släng eller tillfälliga trendsläpp. Räkna därför med att dessa kompanjoner kommer att hänga med ett bra tag. Och som vanligt står valmöjligheter högt på vår priolista – i detta fall genom alternativ för färgton och träslag.

Låt oss introducera (trumvirvel):

Falken barstol
Skaffa dig falkblick över ditt inredningsparadis genom att parkera dig på Falken barstol. Här kan du njuta av utsikten från en stilren och avskalad sittplats med ett elegant och överraskande bekvämt ryggstöd som ger både komfort och estetik av hög klass.

Falken stol
Lika bekväm som elegant – så kan man sammanfatta Falken. Här sätter du dig till bords på en lika graciös som gedigen stol. Bara det underbara rundade ryggstödet gör det värt att sitta lite extra länge.

Ugglan barstol
Uppflugen på denna barstol är det lätt att känna sig lika klok och eftertänksam som en uggla. Här bjuds du på ren design och samtidigt mycket karaktär. Den svartmålade eken är det perfekta materialvalet för din alldeles egna utkikspost där du sitter bekvämt i djupa tankar eller livliga samtal.

Ugglan stol
Vill du krydda till din inredning och samtidigt uppnå finess? Flax flax, här kommer Ugglan till undsättning. Ugglan lyckas med konststycket att vara färgstark trots att den är tillverkad av svartmålad ek. Designen förmedlar en lekfullhet som samtidigt hålls tillbaka en aning av rena och väl avvägda linjer. Intellektuell utan att bli tråkig helt enkelt. Lite som en uggla.

Örnen stol
Hemmahörande vid ett nordiskt långbord men med mer förfining än mjöddrickande ur horn. Ungefär där hamnar Örnen stilmässigt med sin vackra svängda form och stora portion av hantverksskicklighet. Här hittar du en stabil och bekväm sittplats för långa härliga middagar och samtidigt ett spännande tillskott i din inredning.

Igelkotten
Den bekvämaste igelkotten du någonsin suttit på. Kombinera det svarta underredet i helsvetsat stål med en sits i din favoritfärg från vår tygkollektion, matcha stolen med soffan, köksduken eller kuddarna.

Svalan stol
Har du rest i tiden och hamnat på en 1800-tals-herrgård? Eller kanske på den solbelysta italienska landsbygden? I sällskap av den smäckra Svalan njuter du av en sval elegans i kombination med vingslag från flydda tider. Dock med en mycket högre komfortnivå än vad som återfinns hos loppisfynd.

Svalan bord
Vårt bästsäljare, och mångsidiga klassiska bord har på grund av den nya stolen också fått sig en uppdaterad look, nu med nya rundade ben för att matcha stolsbenen – Om man nu vill matcha perfekt, men det är inget vi är kända för.

Samtliga stolar är FSC-certifierade i massivt trä, några av modellerna är exklusiva för Sweef. Vi rekommenderar alltid kunder att ta del av våra skötselråd för trä för att öka möblernas livslängd.

Om Sweef Furniture | Sverige

Sweef är en E-handel som gjorde entré på marknaden 2011. Vi säljer endast möblerna vi själva vill ha och utvecklar varje modell tills den uppfyller våra höga krav på komfort och estetik. Merparten tillverkas på beställning i kundens unika stil där vi låter inredningsdrömmar blomma ut tack vare 100-tals färg- och materialval. Sweef har i dag showroom i Stockholm, Oslo och Berlin.

Linda Fernell
Linda Fernell