2016-02-04 12:12Pressmeddelande

Svenska Möten förstärker med nya anläggningar i Sörmland och Skåne

null

Svenska Möten fortsatte att växa kraftigt även under 2015, en trend som hållit i sig de senaste åren för Sveriges ledande mötespartner. Från och med årsskiftet 2015/2016 har fyra nya anläggningar valt att ansluta sig till organisationen, tre ligger i Skåne och en i Sörmland.

– Det gläder oss mycket att knyta dessa nya medlemmar till oss, säger Pontus Esbo, medlemschef på Svenska Möten. I en region med stark ökad efterfrågan kan vi nu erbjuda våra kunder ännu fler valmöjligheter för alla slags möten.

De nya mötesanläggningarna kompletterar varandra väl, då de alla har olika inriktning: ett nybyggt, modernt och stort hotell i Båstad, en vingård utanför Lund, en klassisk pärla på Kullaberg och ett stadshotell med spa i Trosa, alla med ett stort fokus på möten.

– Ingen anläggning är den andra lik, berättar Pontus Esbo. Något som passar väl in i vår strävan att erbjuda våra kunder ett så attraktivt och varierat utbud som möjligt!

De nya anläggningarna har valt att ansluta sig till Svenska Möten av flera skäl. På en marknad som har en knapp tillväxt fortsätter Svenska Möten att öka sina volymer. Det finns också ett allt större intresse för fristående och privataägda hotell att samverka och ta del av Svenska Mötens skalfördelar inom exempelvis inköp, utbildningar och kompetensnätverk.

Samtliga nya anläggningar uppfyller Svenska Mötens högt ställda krav som hållbara och högkvalitativa mötesplatser.

Här är Svenska Mötens nya medlemsanläggningar:

Rusthållargården
Flädie Mat & Vingård
Hotell Riviera Strand
Trosa Stadshotell

För ytterligare information, kontakta:
Sylvia Nylin, vd, Svenska Möten
E-post: sylvia.nylin@svenskamoten.se

Pontus Esbo, medlemschef, Svenska Möten
E-post: pontus.esbo@svenskamoten.se

Om Svenska Möten

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se