2016-01-20 09:57Pressmeddelande

Pontus Esbo blir Svenska Mötens nya marknads- och försäljningschef

null

Pontus Esbo tillträder rollen som marknads- och försäljningschef på Svenska Möten i mitten av februari. Han kommer närmast från tjänsten som medlemschef, en roll som han haft sedan augusti 2014. Innan dess arbetade han fyra år för 7A-gruppen som marknads- och försäljningschef.

- Jag kommer till ett team med hög yrkesskicklighet och en försäljning som varit framgångsrik och lyckosam de senaste åren. Fokus den närmaste tiden blir att fortsätta utveckla Svenska Mötens onlineförsäljning samt att utveckla vårt erbjudande till nya marknadssegment, säger han.

Svenska Möten har också sen mitten av januari en ny ekonomichef, Sara Classon. Hon kommer närmast från Endemol där hon hade rollen som ekonomichef.

- I min nya roll som vd för Svenska Möten ser jag fram emot att ta Svenska Möten in i nästa utvecklingsfas och med Pontus och Sara kompletterar vi ledningen med välbehövliga kompetenser och erfarenheter, säger Sylvia Nylin.

För ytterligare information, kontakta:

Sylvia Nylin, vd, Svenska Möten
E-post: sylvia.nylin@svenskamoten.se

Pontus Esbo, marknads- och försäljningschef, Svenska Möten
E-post: pontus.esbo@svenskamoten.se

Om Svenska Möten

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se