2013-04-05 11:34Pressmeddelande

Haga Slott i Enköping utvald av Svenska Möten

null

Svenska Möten stärker sitt utbud ytterligare i Mälardalen. Nu ansluter Haga Slott till den ledande mötesarrangören.

– Jag vet av tidigare erfarenhet värdet av att tillhöra Svenska Mötens utvalda anläggningar, säger Micael Eriksson, vd på Haga Slott.

Svenska Möten är den enda svenska mötesarrangören som bedömer konferens- och mötesanläggningar. För att nå status som utvald anläggning ställs höga krav och en mycket noggrann kontroll – hela 250 bedömningspunkter inom två huvudområden, Möten/Konferens och Hotell/Restaurang.

– Jag började här på Haga Slott i november och då kändes det direkt självklart att Haga Slott skulle bli medlem. Dels har Svenska Möten många intressanta avtalskunder i vår region, dels tror jag att vi kan stärka varandras varumärken, säger Micael Eriksson.

– Vi hoppas förstås att som utvald anläggning få lite extra draghjälp, men också kunna dra nytta av inköpssamarbeten med mera.

För Svenska Möten innebär det här ett förstärkt utbud i Mälardalen, en mycket viktig marknad inom mötesindustrin. Området i närheten av Stockholm och Arlanda är verkligen ett starkt möteskluster.

– Haga Slott är en mycket välrenommerad mötesanläggning som ligger mycket bra till logistiskt för kunder i hela Mälardalen. Det kompletterar vårt utbud väldigt väl, säger Johan Fägerblad, vd på Svenska Möten.

Svenska Möten har nu 128 utvalda anläggningar runtom i landet. Tillsammans står dessa för cirka 25 procent av den svenska mötesindustrin. Det är ett imponerande nätverk de Utvalda anläggningarna får ta del av.

– De anslutna anläggningarna har väldigt gott renommé bland mötesbokare, säger Johan Fägerblad på Svenska Möten. Det innebär att de stärker vårt varumärke och vi kan i vår tur stärka deras. Dessutom kan vi utbyta kunskap och bli starkare tillsammans.

Läs mer om klassificeringen av utvalda anläggningar här:

Här hittar ni Svenska Mötens samtliga utvalda anläggningar: http://www.svenskamoten.se/konferens/anläggningar

För ytterligare information, kontakta gärna:
Johan Fägerblad, vd Svenska Möten, 070-685 30 43, johan.fagerblad@svenskamoten.se

Om Svenska Möten

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se