2016-10-05 14:26Bloggpost

Få rätt hjälp med ditt stora möte

null

Ska du hålla en konferens för fler än hundra personer? Då får du all hjälp du kan tänkas behöva av Linda Lindblom och Maria Johnson, projektledare på Stora Möten.

Vad gör Stora Möten?

– Alla möten, stora som små behöver ett syfte och mål. När mötena blir större behöver också fler faktorer vägas in, som restider, logistik på anläggningen och att anläggningens värderingar motsvarar företagets. Den som bokar mötena på företagen har inte alltid all information, men då finns vi där som deras högra hand. Vi guidar den som ska boka och tar reda på all fakta om mötet så att vi kan hjälpa till på bästa sätt. Behöver företaget dessutom hjälp med syfte, mål och innehåll så har vi även verktygen för det.

Tillsammans med mig och Maria jobbar även Mikael Månsson och Olga Starling. De ansvarar för vårt kommunikationsverktyg som hjälper dig som kund innan, under och efter mötet, berättar Linda Lindblom.

Vilka är fördelarna med att ta hjälp av er istället för att arrangera mötet på egen hand?
– Vi har bra kännedom kring de stora konferensanläggningarna runtom i Sverige och håller oss ständigt uppdaterade på dem. Det gör att vi kan välja den perfekta anläggningen utifrån kundens önskemål. Sen är tidsbesparingen också en stor fördel. Den som bokar på företaget kan lägga sin energi på sina vanliga arbetsuppgifter och vi gör det stora jobbet med att scanna av och bedöma vad som finns tillgängligt under den period kunden vill ha sitt möte. Vi blir kontakten mot anläggningen och du som bokare får alla offerter samlade och i ett enhetligt format. Men framförallt behöver du bara ha en kontaktperson och du behöver bara berätta om era behov en gång.

Hur ser trenden ut med stora möten?
– Ordet “annorlunda” dyker väldigt ofta upp numera; man vill inte ha det så traditionellt längre och man vågar prova på andra mötesmodeller än den vanliga biosittningen. Våra kunder idag är mer villiga att ta mer hjälp för helheten av mötet.

Vad är ditt främsta tips till företag som vill ha er hjälp med ett stort möte?
– Det är viktigt att man avsätter tid till planeringen av mötet, eftersom man då tillsammans med oss kan komma fram till exakt vilka behov man har. Vi rekommenderar att våra kunder avsätter tid för att tillsammans med oss följa med på en visningsrunda. ■

Linda Lindblom och Maria Johnson, projektledare för stora möten på Svenska Möten.

Om Svenska Möten

Svenska Möten hjälper företag och organisationer att utvecklas genom att ta tillvara på kraften i det personliga mötet. Svenska Möten grundades 1981 och ägs gemensamt av över 130 mötesanläggningar runt om i Sverige. Samtliga anläggningar är certifierade enligt höga kvalitetskrav och Svanenmärkta eller medlemmar i Svanens nätverk. Svenska Möten är certifierade enligt ISO 9001 Kvalitetsledningssystem och ISO 14001 Miljöledningssystem. www.svenskamoten.se