2020-09-02 12:38Medlemsinfo

Mycket på gång!

Vi har en aktiv och intensiv höst framför oss fylld med både digitala och fysiska möten, utbildningar och konferenser. Så fram med kalendern och boka in datumen nedan.

Vi ses på ett eller annat sätt!

8 sept • Citygruppsträffar om fem dagar!

Intresset att träffas och utbyta erfarenheter, om hur bl a coronapandemin fortfarande styr vår vardag, är stort. Hur går vi vidare? Vad kan vi lära oss av krisen och av varandra? Det är temat för höstens träff som vi genomför enligt Folkhälsomyndighetens direktiv. Värdstäderna denna gång är Eslöv, Trollhättan, Oskarshamn, Hudiksvall, Kristinehamn och Piteå som kör från lunch den 7 september och avslutar med lunch den 8 september.

Välkommen med din anmälan här

Webinar kl 08.30-09.30
14 sept • Går det att starta ett BID i coronatider?

Svaret är JA! Strukturerad samverkan är viktigare än någonsin, vilket vi dagligen ser flera exempel på. Välkommen att delta i vårt första nationella BID-FORUM webbinar där vi bl a berättar om möjligheterna för ökad samverkan och vad det har bl a inneburit för Ronneby kommun. Se inbjudan här

Skicka din anmälan till erika.braun@svenskastadskarnor.se senast 10 sept kl 16.00. Webbnaret är gratis för våra medlemmar, övriga debiteras 295 kr + moms.

Webinar kl 10.00-11.00
22 sept • Om läget inom fastighetsbranschenOBS! Nytt datum

Denna gång bjuder vi in representanter från Fastighetsägarna och fastighetsägare som ger oss sin bild om läget inom fastighetsbranschen. Vi återkommer med inbjudan inom kort.

Här kan du se våra tidigare inspelade webinars.

4 nov • Värden i den nya världen – Sweden Urban Arena i Stockholm, Göteborg och Malmö

Pandemin har förändrat våra beteenden, levnadsvanor och konsumtionsmönster och en ny värld håller på att formas i dess fotspår. Men vilka värden och värderingar kommer att prägla den? Och hur påverkas befintliga ekosystem i staden och handeln? Sweden Urban Arena är forumet som sammanför fastighetsägare, kommuner, detaljhandel, centrumutvecklare och stadsplanerare för att främja utvecklingen av levande, attraktiva och väl integrerade samhällen. Med hänsyn till rådande restriktioner kommer årets event att köras lokalt i Stockholm, Malmö och Göteborg med begränsat antal deltagare på respektive ort. Konferensen kommer att sändas live från Stockholm med möjlighet att delta via länk.

På denna länk hittar du program och anmälan. Programmet uppdateras löpande.

Kunskap är en färskvara

Välkommen att delta till någon av våra branschanpassade kurser som ger kunskap, inspiration, utökat nätverk med erfarenhetsutbyte.

14-16 sept • Det Coachande Ledarskapet i Malmö. Läs mer här

11-13 nov •  UCM Basic Stads-, plats- och centrumutveckling Läs mer här

16-17 nov •  Ny BID-Managerutbildning i Borlänge för dig som driver eller ska driva BID-processen i din kommun. Läs mer här

TIPS FRÅN VÅRA FORSKARE & PARTNERS!
Webinar kl 09.00-10.00
10 sept • Hållbar verksamhetsutveckling – från vision till vardag

Mattias Andir på Trivector berättar bl om vikten av att integrera hållbarhetsarbetet som en naturlig del av verksamhetens ledning. Anmälan och mer information hittar du här.

24 sept • Inbjudan till lansering av en perfekt plats

Livesändning 24 sept kl 15.00 med branschrepresentanter och forskare som reflekterar över framtidens platser där handel, besöksnäring och människor kommer att mötas. Bland deltagarna finns två av våra representanter från Forskningsrådet; Ola Thufvesson, lektor, Lunds universitet och Oana Mihaescu, forskare, Handelns forskningsinstitut. Anmälan och mer information hittar du här.

Om Svenska Stadskärnor AB

Svenska Stadskärnor är en branschöverskridande icke-vinstdrivande medlemsorganisation med syfte att skapa levande orter och livfulla städer genom samverkan mellan offentliga och privata aktörer. Våra främsta partners är Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, Svensk Handel, Visita och Fastighetsägarna Sverige. Vi samlar ca 200 organisationer och kommuner och är representerade av medlemmar i 105 svenska orter och städer.