2021-11-01 13:20Medlemsinfo

Missa inte denna magiska ljusupplevelse i Malmö!

Vi välkomnar alla medlemmar till ett kostnadsfritt studiebesök i Malmö den 6 december. Dagen och kvällen bjuder på information om vinterbelysning och upplevelser som lockar besökare och skapar attraktiva platser. Vår nationella partner MK Illumination presenterar sin nya satsning Lumagica – en unik ljuspark i Sverige och som visat sig vara mycket framgångsrikt i andra länder. På studiebesöket möter du bl a deras konceptdesigner Camilla Eriksson som ger oss en bakgrund till satsningen och en beskrivning av upplägget. Vi får en privat guidad visning av deras 1,5 km långa slinga med ljusinstallationer.
Se programinbjudan här

I studiebesöket ingår även en presentation av Malmö Citysamverkans arbete med belysning och julaktiviteter i stadskärnan. VD Pia Sandin guidar oss i en cityvandring. Svenska Stadskärnor är värdar för besöket och svarar på ev frågor, se nedan.

Ta med dina kollegor som liksom du vill skapa en attraktiv vinterbelysning i er stad. Det blir ett inspirerande besök och tillfälle till viktigt nätverkande. Anmäl er snarast dock senast 22 november till info@svenskastadskarnor.se

Kontaktpersoner:

Varmt välkommen!
Björn Bergman
vd Svenska Stadskärnor

Om Svenska Stadskärnor AB

Svenska Stadskärnor är en branschöverskridande icke-vinstdrivande medlemsorganisation med syfte att skapa levande orter och livfulla städer genom samverkan mellan offentliga och privata aktörer. Våra främsta partners är Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, Svensk Handel, Visita och Fastighetsägarna Sverige. Vi samlar ca 200 organisationer och kommuner och är representerade av medlemmar i 105 svenska orter och städer.