2021-11-16 07:00Medlemsinfo

Erbjudande: rörelsedata på besökstrenderna i stadskärnan!

Levande stadskärna med insikter från rörelsedata – nu endast 4 500 kr/månad
  • Vet du om antalet besökare i din stad är tillbaka på samma nivåer som innan pandemin? Och vet du exakt varifrån de kommer?
  • Hur tar du enkelt reda på om annonseringen för höstmarknaden riktade mot en specifik grannstad gav effekt? Kom fler från den staden?
  • Hur ser de faktiska besökstrenderna ut i stadskärnan över året och över olika årstider?

– Jag som turismkommunikatör kan alltså rikta marknadskommunikationen mot en specifik plats och sedan se effekten på antalet besökare från just den platsen. Alltså se att turismflödet därifrån faktiskt ökar därefter, säger Stefan Johnson, Turismchef på Destination Kalmar

Ovan frågor och många fler kan du enkelt få svar på med hjälp av Telias tjänst Crowd Insights. Telia Crowd Insights är prenumerationstjänsten med historisk och löpande data som visar rörelsemönster och befolkningsvolym istaden. Insikterna baseras på anonym rörelsedata från mobilnätet* och kan användas för planering, utveckling och effektmätning gällande till exempel stadsplanering, event och turism. Det ger möjlighet att se trender, avvikelser, och att göra jämförelser över tid.

Med data ända från 2019 fram till idag ger det möjlighet att se hur t ex en specifik del av staden utvecklats avseende besökare och varifrån dessa besökare kommer – från den egna staden eller mer långväga ifrån.

Skräddarsytt erbjudande för Svenska Stadskärnors medlemmar

För endast 4 500 kr/månad (bindningstid 12 månader) får ni som är medlemmar i Svenska Stadskärnor nu tillgång till Crowd Insights för er stadskärna. Ni definierar själv er stadskärna utifrån våra kartor och får tillgång till data från den 1 januari 2019, vilket ger möjlighet att jämföra rörelsemönster eller antal människor på olika platser i staden t.ex. före och efter pandemin.

Välkommen att kontakta Jesper Strandberg eller Christian Lewenhaupt på Telia om du vill veta mer eller beställa. Erbjudandet gäller t o m 31/1 2022.

Jesper Strandberg, affärsutvecklare Crowd Insights Telia  jesper.strandberg@teliacompany.com

Christian Lewenhaupt, affärsutvecklare Crowd Insights Telia         christian.lewenhaupt@teliacompany.com

*All data anonymiseras och aggregeras helt automatiserat innan användning för att skydda den personliga integriteten och kan aldrig ledas tillbaka till en enskild individ. Det enda som analyseras är rörelsemönster för grupper, frånkopplat från individ och person.

Om Svenska Stadskärnor AB

Svenska Stadskärnor är en branschöverskridande icke-vinstdrivande medlemsorganisation med syfte att skapa levande orter och livfulla städer genom samverkan mellan offentliga och privata aktörer. Våra främsta partners är Sveriges Kommuner och Regioner, SKR, Svensk Handel, Visita och Fastighetsägarna Sverige. Vi samlar ca 200 organisationer och kommuner och är representerade av medlemmar i 105 svenska orter och städer.