2018-10-24 07:02Pressmeddelande

Nu öppnar Stora PR-priset 2019 för nomineringar

Prat PR/Restaurangappen Rator - Vinnarna av Stora PR-priset 2018Prat PR/Restaurangappen Rator - Vinnarna av Stora PR-priset 2018

Branschföreningen Svenska PR-företagen öppnar från och med idag för nomineringar till tävlingen Stora PR-priset 2019. Tävlingen är öppen för byråer, näringslivsföretag och organisationer. Sista datum för nominering är den 10 december 2019.

Stora PR-priset är ett sätt att visa vad professionellt PR-arbete kan åstadkomma. Vi vill samtidigt göra PR-konsulters arbete mer tydligt och lättförståeligt genom att lyfta fram goda exempel. Årets bästa PR ska kunna visa upp stor kreativitet och goda resultat.

Liksom tidigare år bedöms bidragen av en förjury, bestående av branschkollegor samt en namnkunnig expertjury. Nytt för i år en extra förjury bestående av studenter inom PR och kommunikation.

"Genom att använda oss av studenter, som är morgondagens PR-strateger och kommunikatörer, får vi ytterligare en dimension i bedömningen av dagens PR", säger Åsa Ragnarsson, projektledare för Stora PR-priset.

Vinnarna av Stora PR-priset 2019, samt silver- och bronspristagarna, kommer att krönas på ett event i anslutning till Svenska PR-företagens årsmöte den 7 februari 2019.

Tävlingsbidragen nomineras här: Storaprpriset.se

För mer information vänligen kontakta:

Åsa Ragnarsson, projektledare Stora PR-priset och styrelseledamot i Svenska PR-företagen

070 880 82 19, asa.ragnarsson@farfromstandard.se

Om Stora PR-priset:

Stora PR-priset instiftades 2010 av branschföreningen Svenska PR-företagen. Med Stora PR-priset bedömer och belönar vi PR-insatser som har givit bra resultat. Priset ett sätt att visa vad professionellt PR-arbete kan åstadkomma. Vi vill samtidigt göra PR-konsulters arbete mer tydligt och lättförståeligt genom goda exempel. Läs mer på www.svenskaprforetagen.se

STORA PR-PRISET Logotyp

Huvudsponsor för Stora PR-priset 2019 är

Notified Logotype

Om Svenska PR-företagen

Svenska PR-företagen är en branschförening med målsättning att förse företag som erbjuder PR-tjänster ett forum som underlättar nätverksbyggande, utbyte av erfarenheter och ny och viktig expertis. Föreningen arbetar för en öppen debatt om PR, dess arbetsmetoder och grundläggande etiska normer, och tror att en djupare allmän förståelse för PR bidrar till att stärka branschens legitimitet. Både i Sverige och utomlands betraktas medlemskap i föreningen som ett tecken på hög kvalitet. Alla som engagerar sig i föreningen jobbar ideellt.

Åsa Ragnarsson
Projektledare Stora PR-priset