2021-09-17 06:30Pressmeddelande

LB-Hus slår nya försäljningsrekord

Under januari-augusti 2021 fördubblade LB-Hus sin styckehusförsäljning, jämfört med samma period förra året.

"Det är otroliga siffror! Vi har på ett bra sätt lyckats nå ut på den heta bostadsmarknaden som råder för tillfället, vilket helt klart är ett resultat av ett mycket bra erbjudande av en konkurrenskraftig produkt, skickliga säljare och engagerade medarbetare.” säger Mikael Lindhe, Marknads- och Försäljningschef för LB-Hus. ”Vi har under de senaste månaderna tagit ytterligare marknadsandelar, och som enskilt varumärke är nu LB-Hus Sveriges sjätte största husleverantör.”

Även affärsområdet Grupphus, med LB-Hus lösningar för tomt med nyckelfärdiga stycke-, rad- och parhus, har gått starkt den senare tiden. Affärsområdet har en betydligt högre volym än förra året. ”Ett långsiktigt och välplanerat arbete tillsammans med samarbetspartners, har lett till att vi nu har fler projekt i gång än någonsin tidigare.” säger Magnus Göting, Chef för Grupphusutveckling och B2B. ”Med vårt erbjudande om välplanerade och prisvärda hus slog vi försäljningsrekord förra verksamhetsåret, och vi ser redan nu att vi är på väg på mot ännu bättre siffror det här verksamhetsåret, då flera av projekten har startats med stark försäljning.”

Svensk Husproduktion AB, med varumärkena LB-Hus, Trivselhus och Movehome, är Sveriges största aktör inom styckehussegmentet och på stark frammarsch även inom grupphussegmentet.

Om Svensk Husproduktion AB

Svensk Husproduktion AB är en av landets ledande husleverantörer. Med varumärkena LB-Hus, Trivselhus och Movehome bygger man trähus till privatkonsumenter och bostadsutvecklare, tillverkade i två av Sveriges modernaste husfabriker. Svensk Husproduktion erbjuder ett tryggt bygge på totalentreprenad, med högkvalitativt material och inredning. Vi bygger inte bara hus – vi bygger genomförbara drömmar och vackra hem att trivas i.

Helen Friberg
VD-assistent