2020-11-12 05:31Pressmeddelande

Sveriges bästa station finns i Göteborg och är Preem Ullevi

Preem partner Filip Mellander i mitten.Preem partner Filip Mellander i mitten.

Svensk Bensinhandel delar varje år ut priset ”Årets station” och i år har priset tilldelats Preem Ullevi (Fimack AB) i Göteborg med följande motivering:

”Filip Mellander, som driver Preem Ullevi, utmärker sig både lokalt och nationellt. Filip har utvecklat och levererat både resultat och ledarskap under 15 år som Partner inom Preem. Genom att alltid hålla högsta standard, vara lyhörd och ha fokus på sina kunder har Filip med personal i hård konkurrens utvecklat sin verksamhet till en framgångsrik fullservicestation. Och genom att kombinera styrkan i kedjans centrala koncept med lokalt starkt entreprenörskap har Filip skapat en lönsam och uthållig verksamhet.”

– Det är glädjande att få dela ut priset ”Årets station” till Filip som är en duktig entreprenör och god representant för branschen, säger Robert Dimmlich, VD för Svensk Bensinhandel.

Prisutdelningsceremoni kommer att ske på stationen tisdagen den 12 november, klockan 12.00;

Rantorget 1, Göteborg

Tfn: 031-15 69 75

Direkt efter ceremonin, som beräknas avslutas cirka 12.15, har pressrepresentanter möjlighet att hålla enskilda intervjuer. Under ceremonin deltar representanter från Svensk Bensinhandel, Preem och självklart också Filip Mellander.

I samband med utnämningen erhåller vinnaren rätten att använda Svensk Bensinhandels varumärke ”Årets station“ fram tills nästkommande års prisutdelning.

Om Årets station
Priset inrättades 2006 med syfte att uppmärksamma duktiga entreprenörer inom vår bransch. Utmärkelsen vilar på tre pelare; nämligen att utse en värdig station som vinnare och lämna erkännande, att för branschen lyfta ett gott föredöme och visa hur affären kan utvecklas samt att uppmärksamma allmänheten hur en modern station drivs för att ge utmärkt service till bil och bilist.

Om Organisationen Sveriges Servicestationer (OSS)

Svensk Bensinhandel som bildades 1934 består idag av 1 000 medlemmar och organiserar de av landets bensinhandlare som är fria företagare. Våra medlemmar företräder vi i deras tre roller; som arbetsgivare, som branschverksamma och som avtalspart till drivmedelsbolagen. Genom att förhandla åt våra medlemmar och representera dem gentemot beslutsfattare, intressenter och allmänhet, skapar vi bättre förutsättningar för våra medlemmar att driva en sund verksamhet. Svensk Bensinhandel är en annorlunda branschorganisation. Vi driver inte bara traditionella branschfrågor, vi företräder även individuella medlemmar i enskilda ärenden. När en oklarhet uppstår för en medlem bistår Svensk Bensinhandel med råd och om det senare behövs även förhandling, och slutligen som medlemmens ombud gentemot drivmedelsbolag, avtalspart eller domstol. I detta avseende är Svensk Bensinhandel unik och fungerar som medlemmarnas förlängda arm. Detta är en tradition som Svensk Bensinhandel värnat om under decennier. Vi informerar beslutsfattare och politiker om våra medlemmars vardag. Svensk Bensinhandel syns i tv, tidningar, radio och vår egen tidning - Bensin & Butik - som har en långt större spridning än enbart våra medlemmar. Dessutom arbetar Svensk Bensinhandel med säkerhetsfrågor och samverkar över hela branschen för att öka säkerheten inom branschen, men också för att all personal skall mötas av respekt och kunna arbeta under trygga förhållanden. Härtill erbjuder Svensk Bensinhandel branschutbildning och bra förmåner till våra medlemmar.

Robert Dimmlich
Robert Dimmlich