2024-04-19 06:26Pressmeddelanden

Tisdag 23 april presenterar vi programmet för årets nationaldagsfirande i Sundsvall

Statyn av Gustav den andre Adolf på Stora torget i Sundsvall. I bakgrunden finns en svensk flagga. Pressbild för nationaldagsfirandet i Sundsvall 2024

I år är nationaldagsfirandet en del av Sundsvalls 400-årsfirande. På tisdag presenterar vi programmet som året till ära kommer bjuda på något extra. Pressträffen hålls i Foajén i Stadshuset.

Nu på tisdag presenterar vi programmet för nationaldagsfirandet i Sundsvall 2024. Peter Åström, projektledare, presenterar årets program. Då årets firande är en del av Sundsvalls pågående 400-årsfirande kommer programmet bjuda på något extra. På plats under pressträffen finns en hemlig gäst som berättar mer om det.

Vad: Presentation av programmet för nationaldagsfirandet 2024
Var: Foajén i Stadshuset i Sundsvall, ingång från Centralgatan
När: Tisdag 23 april klockan 10:00

Andra som finns på plats under pressträffen är:

• Arianne Sundman (S), kommunfullmäktiges ordförande
  • Caroline Durango, projektledare för Sundsvalls 400-årsfirande
  • Pia Söderlund, samordnare Sundsvalls kommun
  • Jane Bredberg, ordförande i Stenstan

Emma Bergström, kommunikatör för Sundsvalls 400-årsfirande
Telefon: 076-696 83 87
E-post: emma.bergstrom@sundsvall.se

Om Sundsvalls kommun

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner – beläget mitt i Sverige vid hav, skog och berg. Med ett starkt näringsliv och 99 000 invånare är vi viktiga för tillväxten i regionen. I Sundsvall kan vi stoltsera med Mittuniversitetet, en förebild när det gäller relationer med arbetsliv och samverkan med omvärlden. Sundsvall växer och vi ger dig möjligheter att växa med oss.