2023-05-02 08:50Pressmeddelanden

Påminellse: Idag kl. 14 presenterar vi programmet för årets nationaldagsfirande i Sundsvall

Nationaldag i Sundsvall 6 juni 2023

Tillsammans firar vi nationaldagen i Sundsvall – som är ett av Sveriges största nationaldagsfiranden. Vårt Nationaldagsfirande bjuder in alla Sundsvallsbor på folkfest för stora och små.

Idag presenteras programmet för nationaldagsfirandet vid en pressträff i Stadshuset i Sundsvall och en av årets artister kommer också att närvara på plats vid pressträffen.

Vad: Presentation av programmet för nationaldagsfirandet + en av årets artister på plats
Var: Näringslivsbolaget i Sundsvall, ingång från Centralgatan
När: Tisdag 2 maj kl. 14:00

Peter Åström, projektledare, presenterar årets program för nationaldagsfirandet i Sundsvall den 6 juni. Med sig har han kommunfullmäktiges ordförande Arianne Sundman (S), Saleh Dirawi, samordnare på Sundsvalls kommun och Jonas Albecker, vd på Stadsutveckling i Sundsvall AB.

Om Sundsvalls kommun

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner – beläget mitt i Sverige vid hav, skog och berg. Med ett starkt näringsliv och 99 000 invånare är vi viktiga för tillväxten i regionen. I Sundsvall kan vi stoltsera med Mittuniversitetet, en förebild när det gäller relationer med arbetsliv och samverkan med omvärlden. Sundsvall växer och vi ger dig möjligheter att växa med oss.

Sundsvalls kommun