2021-04-12 08:15Pressmeddelanden

Anders Uddén blir ny direktör för kultur och fritid i Sundsvalls kommun

Nu står det klart vem som blir ny förvaltningsdirektör för kultur och fritid i Sundsvalls kommun. Rekryteringen är klar och vi välkomnar Anders Uddén.

Anders Uddén kommer närmast från Söderhamns kommun som kultur- och fritidschef. Anders har lång erfarenhet från offentlig förvaltning och serviceinriktad verksamhet. Innan Söderhamns kommun jobbade han under många år inom Skatteverket och har lång erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete.

Han tycker det känns spännande att nu få möjligheten att bidra i arbetet med Sundsvalls väg framåt och ser stor potential i Sundsvall.

– Jag ser verkligen fram emot att göra Sundsvall ännu mer innehållsrikt och attraktivt för Sundsvallsborna och för våra besökare. Det gör vi tillsammans, jag och mina medarbetare med övriga kollegor i Sundsvalls kommun, säger Anders Uddén.

– Anders, tillsammans med sina medarbetare och politiken, kommer utveckla Sundsvalls kultur- och fritidsliv för att möta framtidens utmaningar. Jag välkomnar Anders Uddén varmt till rollen som ny förvaltningsdirektör för kultur och fritid, säger Niklas Evaldsson, (V), ordförande i kultur och fritidsnämnden.

Anders Uddén tillträder som direktör för kultur och fritid den 1 juni 2021.

Presskontakter:

Anders Uddén, tillträdande kultur och fritidsdirektör

Niklas Evaldsson, (V), ordförande i kultur och fritidsnämnden

Om Sundsvalls kommun

Sundsvall är en av norra Sveriges största kommuner – beläget mitt i Sverige vid hav, skog och berg. Med ett starkt näringsliv och 98 000 invånare är vi viktiga för tillväxten i regionen. I Sundsvall kan vi stoltsera med Mittuniversitetet, en förebild när det gäller relationer med arbetsliv och samverkan med omvärlden. Sundsvall växer och vi ger dig möjligheter att växa med oss.