2021-11-11 12:50Pressmeddelande

Tre julmarknader i Botkyrka

I år går flera botkyrkaaktörer samman och gör tre julmarknader på tre platser, tre helger på raken. Det hela börjar i Hågelbyparken den 20-21 november, via Alby den 27 november för att sedan avslutas i Fittja den 4 december.

Subtopia, Hågelbyparken, Botkyrkabyggen och Botkyrka kommun har gått samman för att sprida extra mycket julmys och glädje till Botkyrkas invånare. Det blir allt från julpyssel, ponnyridning och leksaksbyte till prova-på-cirkus, uppträdanden och tomtebesök. Och naturligtvis juliga marknadsstånd med hantverk och godsaker.

Julmarknad i Hågelbyparken 20-21 november kl. 11:00 - 15:00. Läs mer

Julmarknad i Alby centrum 27 november kl. 14:00 - 18:00. Läs mer

Julmarknad i Fittja centrum 4 december kl. 12:00 - 16:00. Läs mer

Medverkande är bland annat: Ungdomsfullmäktige, Fittjapulsen, Scenskolan Fejm, Botkyrka-Salems hemslöjdsförening, Café Anna Giertz, Cirkus Cirkör, Hembla, Subtopias ungdomsverksamhet Do It Together, Grindtorpsskolan, Kvarnhagsskolan, Alby föreningsråd, Fittja föreningsråd, Kungsvåningen, Pingstkyrkan med flera.

Om Subtopia

Subtopia är en produktionsplats för konst, kultur och sociala näringar. Till oss kommer konstnärer, artister, filmare, musiker, graffitimålare, cirkuskompanier, studenter, producenter, sociala entreprenörer och andra kreativa företagare för att skapa, arbeta, utvecklas och göra världen lite vackrare. Våra 15 000 kvm har en infrastruktur skapad för att främja innovation. Vi är del i många olika projekt så som cirkusbranschmässan Subcase, internationella cirkusproduktioner och lokala utvecklingsprojekt. Med samarbetspartners världen över och medlemskap i flera internationella nätverk så som European Cultural Foundation och Trans Europe Halles. Subtopia är en del av det kommunala aktiebolaget Upplev Botkyrka AB och motorn i Botkyrka kommuns satsning på konst, kultur och kreativa näringar.

Elin Borrie
Marknadschef