2018-09-03 06:00Pressmeddelande

16 band på Bildas scen under årets Live at Heart

Publik vid en scen där ett band spelar.

Studieförbundet Bilda är återigen medarrangör till showcase-festivalen Live at Heart, som arrangeras i Örebro den 2 – 8 september. Bilda ansvarar för en av de 20 scenerna under festivalen där 16 band spelar under tre kvällar.

– Det är roligt att kunna erbjuda band som är anslutna till oss en scen under Live at Heart, säger Sara Thorstensson, på Bilda. Genom samarbetet med Live at Heart kan vi finnas med från första ackordet i rockskolan till mötet med musikbranschen.

Varje kväll inleds med en Diasert, Bildas koncept för samtal och konsert. Ane Brun, Christian Kjellvander och Anna Stadling samtalar med Magnus Sundell från Bilda om livet i musiken och musiken i livet varvat med att de framför några av sina låtar i ett avskalat format.

Det är andra året i rad som Bilda är med som medarrangör i Live at Heart. Vid sidan av diaserter finns ett digert seminarieprogram där Bilda bidra med flera seminarier.

Live at Heart arrangeras för nionde gången och med runt 200 akter och 20 scener är festivalen en av Skandinaviens största musikevent. Utöver konserter bjuder festivalens fyra dagar på film, paneler och seminarier.

Spelschema och seminarieprogram för bildas del i Live at Heart finns på www.bilda.nu/live-at-heart

Mer information om Live at Heart finns på www.liveatheart.se

Om Studieförbundet Bilda

Studieförbundet Bilda är ett av Sveriges tio studieförbund. Vi har verksamhet i hela landet och har ett studiecenter i Jerusalem. Vi arbetar med folkbildning; kurser, studiecirklar och kulturprogram. I Bilda möts svenska folkrörelser, tusenåriga kyrkliga traditioner, kulturer med rötter i olika delar av världen, ett fritt skapande inom populärmusik, körmusik, dans, hantverk och mycket annat; människor i alla åldrar. Vår vision är Bilda för hela livet. I den lägger vi in vår övertygelse om varje människas rätt att söka kunskap, och att få uttrycka sig, och tillsammans med andra bilda mening – oavsett vem man är eller var man bor. Vi vill hävda gruppers rätt att själva uttrycka sin identitet, bli bemötta med respekt, och få del av inflytande och resurser på lika villkor.

Sara Thorstensson
Utvecklingsansvarig kultur, förbundskansliet