2022-09-28 07:30Press release

En kulinarisk rejse til øen St. Martin

Efter den store succes med madfestivalen Festival de Gastronomy, november 2021, blev øen St. Martin Caribiens kulinariske hovedstad, og igen i år arrangerer Turistrådet den anden udgave af Gastronomifestivalen d. 11.-22. november 2022.

Hvis du vil nyde en gourmetoplevelse af højeste klasse, mens du har det sjovt i den varme sol med udsigt over nogle af de smukkeste strande i Caribien, så passer "den venlige ø" dig perfekt.

La Samanna

Øen St. Martin er kendt for sit turkise vand, men det er ikke alt. Denne lilla juvel i Caribien er også en kulinarisk hovedstad og en klar favorit blandt foodies, der kommer for at nyde den naturlige skønhed på "øen med 37 strande" og for at opdage nye, originale smagsoplevelser.

I 2021 startede St. Martins Turistbyrå - Festival de Gastronomy, som en hyldest til destinationens kulinariske arv. Den første udgave af begivenheden var en stor succes og tiltrak interesse fra lokale og internationale medier, herunder det berømte amerikanske rejsemagasin Travel + Leisure (med 14.700.000 besøgende på deres hjemmeside hver måned), som hyldede denne "Culinary Capital of the Caribbean". Også på sociale medier kunne mere end en million følgere, takket være de inviterede influencers, der besøgte festivalen, lade sig imponere af den venlige ø.

En eksplosion af smag

Et væld af kulinariske profiler fra hele verden, såvel som fans af smagfulde og farverige retter, vil deltage i den anden udgave af festivalen fra den 11. til den 22. november 2022.

I år vil Turistrådet igen fremvise øens kulinariske mangfoldighed ved at fejre den kulinariske arv, som destinationen er så berømt for. Dette ry kommer fra en solidt forankret caribisk kulinarisk kultur og et imponerende antal kreative kokke fra mange forskellige lande, som alle har fundet en unik inspiration på denne ø.

Der venter et tætpakket program af gourmetarrangementer, som vil give smagsløgene en rigtig godbid. Der vil være madlavningsworkshops for besøgende i alle aldre, ledet af lokale og internationale kokke, og smagsmenuer vil være tilgængelige på de mange restauranter i St. Martin der deltager i konkurrencen.

Disse menuer vil alle være centreret omkring 2022's valgte ingrediens: pisang og madlavningsbananer, der er to af nøgleingrediens i det caribiske køkken. Den særligt indrettede Gourmet Village-pavillon vil være åben for besøgende, der vil opdage lokale produkter fra den 18. til den 20. november 2022.

Et par andre højdepunkter, som du heller ikke bør gå glip af. Den lokale madlavningskultur bliver fejret med en grilldemonstration den 15. november og en drikkeblandingskonkurrence den 21. november. Disse begivenheder er to af festivalens hovedbegivenheder, takket være tilstedeværelsen af ​​professionelle kokke, som også er medlemmer af juryen.

Barer og restauranter vil blive inviteret til at gøre deres bedste for at tilbyde besøgende det allerbedste inden for caribiske cocktails og den uimodståelige smag af den lokale grill, som vi alle elsker så højt på vores venlige ø. Du er garanteret en sensationel oplevelse.

Nogle store navne

Turistkontoret har inviteret en række dygtige kokke til virkelig at hæve niveauet på denne kulinariske festival: Nicolas Sale (Frankrig), kok med 2 Michelin-stjerner, sponsor for 2022-udgaven; Laurent Huguet (Frankrig), Michelin-stjernekok; Ilham Moudnib (Frankrig), konditor og finalist i konditor-VM 2015; Ninon Fauvarque (Frankrig), mestermixolog, vinder af Havana Club Cocktail Prize 2018; Lionel Lévy (Frankrig), Michelin-kok;

Vladimir François-Maïkoouva (Martinique), privat kok, træner og konsulent; Rafael Pires (Brasilien), kok fra Institut Paul Bocuse School of Culinary Arts; Daniel Vézina (Canada), ambassadør for ansvarlig mad uden spild; og Maame Boakye (Ghana), vinder af "Best at the Fare Savory" ved den berømte The World Fare Festival i New York; Kevin Bludso (USA), grillekspert og to gange vinder af Steve Harvey Hoodie Award; Mia Mastroianni (USA), drinkmixolog og konsulent.

St. Martin vil også kunne regne med tilstedeværelsen af ​​Alain Warth, leder af gastronomiafdelingen for det franske fastland og oversøiske territorier for SCR Prod. Group, grundlægger af Gault & Millau, kulinarisk guide for de Franske Vestindien og Guyana, og koordinator for kokkene, der deltager i denne anden udgave af festivalen. Ekspertkonsulent i restaurationsbranchen og drikkeblandingsteknologi, Arthur Sutley, vil også være blandt de særligt inviterede gæster.

Alle øjne rettet mod destinationen St. Martin

Takket være partnerskaberne med omkring femten influencers fra USA, Sydamerika, Canada og Europa, og med tilstedeværelsen af ​​over 25 journalister, har St. Martins Festival de Gastronomy for at sikre, at denne kulinariske festival er en begivenhed, du ikke må gå glip af, hvis du vil opleve en autentisk, levende og levende ø for madelskere.

Mellem den 11. og 22. november 2022 er der tilgængelige pakketilbud inklusive fly og overnatning, for dem, der leder efter en unik oplevelse, der kombinerer gode smagsoplevelser og billedskønt landskab.

About Saint Martin

Om Saint Martin Saint Martin ligger i det nordlige Caribien. Christopher Columbus kom til øen, der har mere end 70 km kystlinje, i 1493. Øens natur består af en blanding af vulkaner, jungle og mangroveområder. Øens højeste punkt er Pic Paradis som er 424 meter højt. Ud over en fantastisk natur har Saint Martin hele 37 strande – uanset om du foretrækker uberørte, lange strande eller atmosfæriske, mere livlige strande, så finder du det her. Der er også en bred vifte af vandsport, med aktiviteter såsom dykning, surfing, wakeboarding, windsurfing og kitesurfing. Gennemsnitstemperaturen er 27 grader, med op til 32 grader om sommeren. Øen er mest populær i perioden fra december til april, hvor vejret er tørt og behageligt. Saint Martin er den franske del af øen Saint Martin/St. Maarten. Den anden del af øen, St. Maarten, er hollandsk. Hele øen er 88 km2 stor, hvilket er det mindste landareal i verden, der er delt mellem to nationer. https://www.st-martin.org/

Christine Engen
PR & Communication