2021-12-09 08:30Press release

Space välkomnar milajki Style FactOH!rys upplevelseportal under december till mars

milajki Style FactOH!ry Pop Up POH!rtal, Sveriges första Selfie Museum, öppnar nu på Space i Stockholm. Eventet har begränsat antal biljetter per 1 h tidsslott och kan bokas från den 20 december t.o.m. 31 mars via milajki.com. Biljettpriset ligger från 299 SEK per person.

Hos milajki Style FactOH!ry går man på skattjakt tillsammans med vänner och familj och utforskar 15 olika interaktiva miljöer och fotobås, s.k. selfie scenariOH!s. Man kan bl.a. checka in på̊ FlamingOH! Inn och chilla i det rosa bollhavet medans man drömmer sig bort en stund. Det finns en unikt designad styling garderob med accessoarer att låna. Besökare kan gå loss på pastelliga OH!MG Princess tyll-kjolar, glittriga DiscOH! Mermaid kimonOH!s, COH!achella Rhinestone Festival Hattar, GOH! Crazy Crop-Tops och peruker i regnbågens alla färger.

- Ett besök hos milajki Style FactOH!ry upplevelseportal innebär en rejäl dos glädje och vardagseskapism från en grå, trist och händelselös vardag med möjligheten att få resa iväg på en färgsprakande upplevelse utöver det vanliga. Målet är att sprida inspirerande regnbågsglitter till en värld som verkligen behöver det nu, säger medgrundaren Angelina Mi Lajki. För vem behöver inte mer regnbågar och enhörningar i sitt liv?

- Gästerna är verkligen i alla åldrar och identiteter som älskar att få var lite extra, säger milajkis medgrundare Pierre Edström.
Han fortsätter:
Vi har allt ifrån instagrammande influencers, dansande tik-tokare, tonårsgänget, tinderdates, barnkalas, 70-års kalas, cosplaykreatörer, företagsevent, bröllopssällskap, styrelsemöten, familjeutflykter, möhippor, babyshowers, girls-night-out, och nu även en hel del förfrågningar från musik-artister m fl. Behovet av att få komma ut och uppleva något kul och minnesvärt tillsammans är nu större än någonsin. Alla som varit på ett besök i våra upplevelseportaler är supernöjda och många har skrivit recensioner om att det har varit den bästa dagen i deras liv. Det är så givande att få äran att leverera detta!

- Vi är otroligt stolta över att ha Stockholms första selfie-museum i några månader hos oss på Space. Genom att välkomna milajkis upplevelseportal adderar vi ytterligare till vårt utbud och stärker vår samlingsplats för digital kultur, gaming och content creation, säger Åsa Caap, Head of Space.

I samband med Stockholmseventet erbjuds även möjligheten till en övernattningsupplevelse i samarbete med Pop House Hotel beläget på Djurgården. Här har ett av rummen designats om till en rosa magisk milajki oas. Pop-up rummet kommer säljas som ett paket och i boendepriset ingår även biljetter till milajkis selfie-museum på Space, Sergelgatan 2, dygnsvis med inkluderad frukostbuffé via pophousedjurgarden.se

- Vi är så spända över att få erbjuda den här extraordinära upplevelsen med milajki på Pop House Hotel. Projektet är en kreativ dröm och rummet kommer att vara ett stimula för alla sinnen", säger Ingmari Pagenkemper, Head of Pophouse på Djurgården.

Covidanpassat:
Begränsat insläpp med förbokade biljetter, avstånds markeringar och obligatorisk handsprit vid entré. Gäster över 16 år behöver uppvisa vaccinations bevis, unicorn ansiktsmasker finns som tillval vid biljettköp och tillhandahålls vid ingången till upplevelse portalen. Vid sjukdom uppmanas gäster att stanna hemma och datum på biljetten kan då enkelt bytas via länken i boknings-bekräftelsen.

- Milajki Style FactOH!ry har varit öppet i Göteborg under 1 år när COVID restriktioner har gällt. Vi har anpassat insläpp och verksamhet utefter alla regler.  All personal har gått specialutbildning kring Covid och städning. Vi gör allt vi kan för att detta ska vara ett säkert event, människor behöver färg och glädje i dessa tider och det vill vi bjuda på under trygga former, säger Angelina Milajki, vd milajki.

Pressvisning och intervjuförfrågningar:
Pressvisning av miljaki på Space, entré via Sergelgatan 2, sker torsdagen den 16 december. Välj på två olika slottider, 09:00 eller 10:00. Begränsat antal platser.

Anmälan sker genom att skicka ett mail till milajki@space.cc med antal och val av slottid.
För bokning av enskilda intervjuer i samband med pressvisningen vänligen kontakta Helena Mattsson, press@space.cc.

Om milajki
milajki Style FactOH!ry öppnade först i Göteborg hösten 2020 som ett covidanpassat event. Succén beskrivs av många gäster som ett slags galet utflippat lyckosjukhus. Historieberättandet bakom milajki upplevelseportaler skapades i början av 2000-talet av Angelina Mi Lajki under designstudierna i Florida. Från början var tanken att ge ut en serie böcker, men istället blev det grunden för allt kreativt skapande inom en galen värld av magiska platser och konstiga karaktärer som först manifesterades i udda smyckes & accessOH!ar kollektioner stylade flitigt på kändisar och i diverse modereportage. I centrum står alltid OH!dd StorytellingOH! med fokus på Dr AlbinOH! En huvudkaraktär som utför olika experiment på besökarna inom milajki dOH!mänen.

Presskontakt milajki:
Pierre Edström
pierre@storytellingoh.com
0702078342

www.milajki.com

Om Space
Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur –gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak. Ett inkluderande hus där människor kan träffas, samarbeta och skapa tillsammans – ett community där nya formationer och affärsidéer tar fart.

Presskontakt Space:
Helena Mattsson
press@space.cc

www.space.cc

Om Pop House Hotel
Pop House Hotel är ett modernt boutiquehotell beläget mitt i Sveriges mest besökta turiststråk med Gröna Lund, Cirkus, Liljevalchs och Skansen som grannar. Hotellet har 49 bekväma rum samt restaurang och bar. Sedan öppningen i maj 2013 har hotellet lyckats klättra till en topp-20 placering på̊ Tripadvisors ranking av hotell i Stockholm. Närheten och samarbetet som officiell hotellpartner till ABBA The Museum är en stor styrka för hotellet.

Presskontakt Pop House Hotel:
Karin Bernhardsson
karin@sethosten.se

www.pophousedjurgarden.se

ABOUT SPACE

Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur–gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak. Ett inkluderande hus där människor kan träffas, samarbeta och skapa tillsammans –ett community där nya formationer och affärsidéer tar fart. www.space.cc Om Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment grundades av Björn Ulvaeus och Conni Jonsson 2014. Företaget äger och driver ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken och Space. www.pophouse.se