2023-12-04 12:19Press release

Premiär för SPACE Talks — Sveriges största Counter-Strike-aktörer på plats

SPACE TalksLiana de Wit, Head of Commercial

SPACE Talks hade premiär i fredags. I samband med Svenska Cupen i Counter-Strike bjöd SPACE in de största aktörerna i svensk e-sport för att prata om hur de tillsammans kan göra den nationella scenen starkare. Från SPACE deltog Liana de Wit och Henry Dickenson.

Under helgen spelades slutspelet i Svenska Cupen på SPACE Arena. På fredagen anordnade SPACE ett rundabordssamtal där de största aktörerna i Counter-Strike var inbjudna. Representanter från Ninjas in Pyjamas, EYEBALLERS, GODSENT, DreamHack, Alliance, Fragbite, E-sportförbundet och många fler var på plats för att diskutera hur de tillsammans kan arbeta för en starkare nationell Counter-Strike-scen.

– Det var väldigt lyckat och förhoppningsvis en start på ett fortsatt samarbete mellan ledande parter i svensk Counter-Strike, säger Liana de Wit, Head of Commercial på SPACE. Vi vet att gaming-communityt har efterfrågat åtgärder och förhoppningsvis leder möten som detta till mer transparens och större förståelse.

SPACE Talks var väldigt uppskattat av deltagarna. Under två intensiva timmar diskuterades allt från gräsrotsrörelsen till hur den kommersiella sidan kan växa.

ABOUT SPACE

Space is a digital culture center in the heart of Stockholm city. A physical meeting place for the digital generation. Our concept combines key ingredients of digital culture – gaming, music, content creation and digital knowhow, all under one roof. We offer an inclusive environment for people to connect, collaborate and create – enabling communities to thrive and explore new opportunities. www.space.cc About Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment was founded by Björn Ulvaeus and Conni Jonsson in 2014. The company owns and operates ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken and Space. www.pophouse.se Om Space Space är ett digitalt kulturcenter i hjärtat av Stockholm. En fysisk mötesplats för den digitala generationen. Här kombineras några av de viktigaste ingredienserna inom digital kultur–gaming, musik, content creation och digitalt know-how, allt under samma tak. Ett inkluderande hus där människor kan träffas, samarbeta och skapa tillsammans –ett community där nya formationer och affärsidéer tar fart. www.space.cc Om Pophouse Entertainment Pophouse Entertainment grundades av Björn Ulvaeus och Conni Jonsson 2014. Företaget äger och driver ABBA The Museum, Pop House Hotel, Cirkus, Hasselbacken och Space. www.pophouse.se