2018-12-20 12:49Pressmeddelande

Elever samlade in 701 943 kr för alla flickors rätt

Daniel Kåreda, generalsekreterare Skolidrottsförbundet, överlämnar diplomet med årets springslant till Louise Frisk, generalsekreterare Clowner utan Gränser.Daniel Kåreda, generalsekreterare Skolidrottsförbundet, överlämnar diplomet med årets springslant till Louise Frisk, generalsekreterare Clowner utan Gränser.

Skoljoggen är inte bara Sveriges största rörelsearrangemang för barn och unga. Samtidigt som eleverna rör på sig gör de också gott för andra barn.

I samband med Skoljoggen samlas en frivillig Springslant in bland deltagande elever, skolpersonal, föräldrar och andra som engageras i insamlingen.

Springslanten 2018, totalt 701 943 kr, går till Clowner utan Gränser och till organisationens viktiga arbete för flickors rätt.

Läs mer om Skoljoggen:

Om Skolidrottsförbundet

Skolidrottsförbundet är riksorganisationen för landets samtliga skolidrottsföreningar och alla deras medlemmar. I dag finns cirka 1 300 skolidrottsföreningar vid landets skolor fördelade på förbundets 25 distrikt. Totalt har dessa föreningar ungefär 150 000 medlemmar.

Mattias Wihlgaard
Kommunikatör