2020-10-16 11:53Pressmeddelande

​Skeppsviken tecknar avtal med Västra Götalandsregionen

null

Skeppsviken Bygg i Skövde AB är en av tre aktörer som från och med mitten av september utför byggservicearbeten på ramavtal med Västra Götalandsregionen och Västfastigheter i Skaraborg.

"Trots att vi haft en stark och etablerad byggserviceverksamhet i Skövde under lång tid, är VGR en ny kund och uppdragsgivare åt oss inom detta segment. Att vi nu fått förtroendet i detta avtal känns naturligtvis bra, hedersamt och utmanande", säger Peter Lennartsson, VD Skeppsviken Bygg i Skövde AB.

Avtalet med Västra Götalandsregionen löper över 2 + 2 år och byggserviceuppdraget avser i huvudsak följande objekt:

• Sjukhuset i Mariestad.
  • Naturbruksgymnasiet i Töreboda
  • Sjukhuset i Lidköping
  • Naturbruksgymnasiet i Skara
  • Vara folkhögskola
  • Kärnsjukhuset i Skövde
  • Ambulansstationen Skövde
  • Skaraborgs sjukhus Falköping
  • Skövde resecentrum.

Skeppsvikens byggserviceavdelning har sedan 1992 arbetat med byggservice i ramavtalsform, bland kunderna finns AB Volvo, Skövdebostäder och Skövde kommun. Karaktäristiskt för Skeppsvikens byggservice är förmågan att arbeta med högt ställda krav på att pågående verksamhet skall fortlöpa.

Om Skeppsviken Bygg & Fastighet AB

Skeppsviken Bygg & Fastighet AB är en mellanstor bygg- och förvaltningskoncern som även arbetar med projektutveckling. Vi utgår från Skövde och Göteborg och verkar i hela Västsverige. Vår verksamhet är en ständig resa mot platser där människor och företag kan trivas och utvecklas. Följ med oss på vägen dit!​

Max Bengtzén
Projektledare