2023-02-08 15:45Pressmeddelande

Skeppsviken tar ett nytt kliv!

Eric Larsson, Jonas Skingley och Martin LarssonEric Larsson, Jonas Skingley och Martin Larsson

Bolagsgruppen går från ägarledd till ägarstyrd genom att Jonas Skingley sommaren 2023 tillträder tjänsten som både PU-ansvarig och koncernchef. Jonas kommer närmast från en tjänst som VD på AF Projektutveckling. Hans erfarenheter inkluderar förutom många års allmänna PU-erfarenheter, många kommersiella utvecklingsprojekt , samarbeten i JV:n och i koncern. Vi tycker att det på ett heltäckande sätt matchar våra behov.

2022 fyllde Skeppsviken 30 år. Koncernens historia är genuin samtidigt som utvecklingen de sista åren har varit makalös, rekorden staplas på varandra. Trots denna fantastiska utveckling och alla nya möjligheter o risker har vi inte förstärkt strukturen/kompetensen i den övergripande ledningen av bolagsgruppen sedan vi tillsatte extern ordförande 2018. Därför var det nu dags för ett nytt steg.

Huvudägarna, Eric och Martin Larsson, har framgångsrikt drivit denna rekrytering i det tysta. Syftet har varit att utan press hitta den bästa lösningen och vi känner oss nu trygga med att vi lyckats.

Tillskottet innebär att nuvarande koncernchef Martin Larsson framöver mer arbetar ur ett ägar- och styrelseperspektiv, med ambitionen att successivt professionalisera denna viktiga kombination av stöd och styrning.

Vi hälsar Jonas Skingley välkommen att följa med på den fortsatta resan till Skeppsviken säger Eric och Martin.

Om Skeppsviken Bygg & Fastighet AB

Skeppsviken Bygg & Fastighet AB är en mellanstor bygg- och förvaltningskoncern som även arbetar med projektutveckling. Vi utgår från Skövde och Göteborg och verkar i hela Västsverige. Vår verksamhet är en ständig resa mot platser där människor och företag kan trivas och utvecklas. Följ med oss på vägen dit!​

Martin Larsson
Koncernchef