2024-05-31 04:00Pressmeddelande

Skeppsviken bygger lägenheter på Öckerö – följ med till ett magiskt läge.

Ett första spadtag för de kommande lägenheterna på Öckerö.
Öckerö, 29 maj 2024. Ett första spadtag för Hummerviken på Öckerö.

På västra sidan av Öckerö i direkt anslutning till havet och kommunens populära badplats Hjälvik, pågår nu ett spännande bostadsprojekt. Hummerviken består av 22 bostadsrättslägenheter fördelade på tre hus (A-C), med två huskroppar per hus. Varje huskropp kommer att ha en suterrängvåning, en mellanvåning och en vindsvåning, vilket skapar en fin mångfald av bostadstyper och storlekar.

– Vi är mycket glada för det här unika bostadsprojektet på Öckerö. Hummerviken är en fantastisk möjlighet för människor att bo i lättskötta hem nära havet och njuta av allt som den vackra platsen har att erbjuda. Vi ser fram emot att välkomna nya och gamla Öckeröbor till det natursköna området, säger Toni Hultberg, fastighets- och projektdirektör på Alhem Fastigheter.

Projektet är noggrant planerat för att smälta in i den bohuslänska miljön och för att ge de boende möjlighet att njuta av närheten till både hav och natur. Husen har gemensamma utvändiga trapphus och hissar vilket skapar bekvämlighet och tillgänglighet för alla. Byggnationen utförs med lika stor hänsyn till omgivningarna som fokus på hållbarhet och kvalitet.

– Markarbeten är redan i full gång och efter sommaren påbörjar vi stomresningen. Tillsammans med Alhem/Bo Aktivt har vi arbetat fram riktigt bra och hållbara lösningar för hela projektet. Det finns förstås utmaningar med att bygga på öarna, men vi har god erfarenhet av de frågor vi ställs inför, berättar Skeppsvikens arbetschef Nikola Jovetic. Vi ser verkligen fram emot att se slutresultatet växa fram i det här helt magiska läget.

Vill du veta mer om projektet?
www.brfhummerviken.se
www.skeppsviken.se

Brf Hummerviken på Öckerö

Om Hummerviken
Hummerviken är ett nybyggnationsprojekt beläget på västra Öckerö, med direkt anslutning till havet och badplatsen Hjälvik. Projektet omfattar 22 bostadsrättslägenheter i tre hus med gemensamma trapphus och hissar. Med fokus på hållbarhet och livskvalitet erbjuder Hummerviken en unik boendemiljö för alla som vill njuta av närheten till hav och natur.

Om Skeppsviken Bygg & Fastighet AB

Skeppsviken Bygg & Fastighet AB är en mellanstor bygg- och förvaltningskoncern som även arbetar med projektutveckling. Vi utgår från Skövde och Göteborg och verkar i hela Västsverige. Vår verksamhet är en ständig resa mot platser där människor och företag kan trivas och utvecklas. Följ med oss på vägen dit!​

Nikola Jovetic
Arbetschef