2019-11-22 09:00Pressmeddelande

Succén är tillbaka- direktflyg till Riga

City-kanalen i RigaCity-kanalen i Riga

goTO Nordics släpper idag en tidig julkapp. Den 23-26 april 2020 blir det återigen möjligt att med direktflyg från Skelleftea Airport resa till Riga för en långweekend. Förra gången destinationen Riga släpptes sålde biljetterna slut på någon vecka.

- Vi är otroligt glada över att kunna presentera en favorit i repris från Skellefteå Airport. Vi hoppas att alla som inte hann boka förra gången tar chansen att uppleva en spännande helg i Baltikums pärla, säger Olle Fält, vd, goTO Nordics AB.

Riga är en fantastisk destination som bjuder på historia, kultur och nöjesliv och jämförs ofta med Paris under 1930-talet. Staden finns också med på UNESCO:s världsarvslista.

- Efterfrågan på weekendresor med direktflyg fortsätter att öka och vi ser en positiv utveckling på utbudet från Skellefteå. goTO Nordics koncept för cityresor gör det möjligt att maxa tiden man har för resor och semester, säger Robert Lindberg, vd, Skellefteå Airport.

goTO Norics klimatkompenserar samtliga av sina resor till 100 procent. Alla delar, flyg, marktransporter, boende och måltider kompenseras, vilket ingår i priset utan att resenärerna själva behöver välja det. Dessutom betalar goTO Nordics en fast summa per resenär till Fly Green Fund som verkar för att öka användandet av biobränsle i flygtrafiken.

Flygningen, som tar ca 1,5 timme, kommer att utföras med ett flygplan av typen Airbus 220-300 med 145 stolar.

Om Skellefteå Airport AB

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 400 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med avgångar till Arlanda. Chartertrafik erbjuds till Gran Canaria, Mallorca, Rhodos, Kreta, Thailand, Riga, Andorra, Turkiet, Tjeckien, Nederländerna, Zakynthos samt Kroatien.