2022-03-03 11:57Pressmeddelande

Ryanair utökar flygtrafiken i Skellefteå

Från och med 30 mars kommer Ryanair att utöka sina flygningar mellan Skellefteå och Arlanda från två till tre dagar i veckan på måndagar, onsdagar och fredagar.

Flygbolaget Ryanair inledde sina flygningar till och från Skellefteå i september 2021.
När den fjärde pandemivågen drog över världen pausade bolaget sina flygningar en period för att sedan återuppta dem i december 2021. Från och med den 30 mars kommer Ryanair att utöka sina flygningar mellan Skellefteå och Arlanda till tre dagar i veckan.

- Att Ryanair väljer att flyga till och från Skellefteå tre dagar i veckan är mycket glädjande och säger mycket om expansionen och tillväxten i regionen. Nu när pandemin börjar släppa taget och resandet kommer igång blir det en viktig tillgång för såväl privatpersoner som näringsliv. Flyginfrastrukturen är ju helt avgörande för vår fortsatta utveckling, säger Robert Lindberg, vd för Skellefteå Airport.

Ryanair kommer att trafikera linjen Stockholm Arlanda – Skellefteå – Stockholm Arlanda på måndagar, onsdagar och fredagar.

Tidtabell
Måndagar        Avgång
ARN-SFT           10:25
SFT-ARN           12:05

Onsdagar         Avgång
ARN-SFT           14:25
SFT-ARN           16:15

Fredagar
ARN-SFT           16:35
SFT-ARN           18:15

Reservation för fel, För rätt information kontrollera Ryanairs hemsida

Från Stockholm Arlanda trafikerar Ryanair följande destinationer:

Aalborg, Alicante, Banja Luka, Barcelona, Bologna, Bryssel, Chania, Korfu

Beziers, Brindisi, Gdansk, Göteborg, Karlsruhe/Baden-Baden, Kaunas, Krakow

Liverpool, London Stansted, Malaga, Malmö, Milano Bergamo, Poznan, Palma

Nis, Riga, Luleå, Rom, Tallinn, Rijeka, Thessaloniki, Visby, Wroclaw, Wien, Warszawa, Zadar, Budapest.

Resorna till och från Skellefteå är bokningsbara på www.ryanair.com

För mer information:
Robert Lindberg
Skellefteå Airport
+46 70 551 70 75
robert.lindberg@sft.se

Om Skellefteå Airport AB

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med avgångar till Arlanda och utrikes reguljärflyg till Polen. Chartertrafik erbjuds till Gran Canaria, Rhodos, Kreta, Thailand, Turkiet, Nederländerna, samt Kroatien.