2023-04-05 10:07Pressmeddelande

BRA flyger direkt mellan Skellefteå och Göteborg i sommar

BRA förstärker sin position som Sveriges inrikesflygbolag och lanserar idag tre högsommarlinjer inrikes med start den 3 juli. En av linjerna är den efterlängtade direktlinjen mellan Skellefteå och Göteborg.

Med flygstart lagom till semestern återupptar BRA direkttrafiken mellan Göteborg och Skellefteå. Högsommarlinjen trafikeras tisdagar och lördagar under perioden 4 juli till 12 augusti. Utöver direktlinjen till Göteborg trafikerar BRA även sträckan Skellefteå – Stockholm Bromma söndagar och torsdagar året om.

• Vi är otroligt glada över att återigen erbjuda våra kunder en direktlinje mellan Skellefteå  och Göteborg. Efterfrågan på linjen var över all förväntan under förra sommaren och vi ser verkligen fram emot att hälsa både nya och återkommande kunder välkomna ombord i sommar igen, säger Martin Erkenborn, Kommersiell chef på BRA.
  • Vi är oerhört glada över att BRA har beslutat att trafikera Skellefteå – Göteborg även denna sommar då flyglinjen ligger högt upp på vår önskelista.
    Skellefteåregionens starka utveckling har behov av ett ökat utbud av resealternativ som i sin tur skapar förutsättningar för fortsatt tillväxt.
    Flyglinjen till och från Göteborg skapar nya möjligheter för både affärsresande, privatresande och inrikes turism, säger Robert Lindberg, VD Skellefteå Airport.

Mellan Skellefteå och Göteborg flyger BRA med det bränsleeffektiva och mest klimatsmarta regionalflygplanet ATR 72-600 med plats för 72 passagerare.
Vid bokningstillfället erbjuds möjligheten att välja Bioflygbiljett med 50 procent inblandning av bioflygbränsle.

Tidtabell:
Skellefteå – Göteborg
Tisdagar kl 14.25
Lördagar kl 13.10

Göteborg – Skellefteå
Tisdagar kl 09.30
Lördagar kl 10.25

För mer information:

Robert Lindberg                                          BRA Pressjour
Skellefteå Airport
+46 70 551 70 75                                        +46 10 722 16 62
robert.lindberg@sft.se                                press@flygbra.se

Om Skellefteå Airport AB

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med avgångar till Arlanda och Bromma. Chartertrafik erbjuds till Gran Canaria, Rhodos, Kreta, Mallorca, Lefkas/Parga, samt Kroatien.

Robert Lindberg
Robert Lindberg