2016-04-01 10:29Nyheter

Självriskeliminering för parkeringsskador på Skellefteå Airport

null

Från och med den 1 april 2016 köper Skellefteå Airport en försäkring för alla resenärer som parkerar på flygplatsens avgiftsbelagda långtidsparkering. Försäkringen täcker den självrisk som drabbar resenären i samband med en skada som inträffar på parkeringen och som ersätts från den ordinarie bilförsäkringen.

Varje år inträffar incidenter på parkeringsplatser i hela Sverige. Det kan röra sig om inbrott, stulna extraljus, påbackningar och lackskador. Dessa skador och inbrott orsakar självriskkostnader för den som parkerar, eftersom självrisken inte ersätts av den som upplåter parkeringsplatserna.

-Vi arbetar ständigt med att förbättra flygplatsens olika tjänster och produkter och den här försäkringen är ett led i det arbetet. Vi vill att våra resenärer ska kunna känna sig trygga att lämna sin bil på flygplatsens parkering och om olyckan skulle vara framme kan vi nu även hjälpa våra resenärer att täcka kostnaden för självrisken, säger Robert Lindberg, vd, Skellefteå Airport.

Den nya försäkringen för självriskeliminering gäller för ägare till fordon som parkerat på flygplatsens avgiftsbelagda långtidsparkering och där resenären har flugit till och/eller från flygplatsen samt erlagt parkeringsavgift.

Om Skellefteå Airport AB

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 400 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med avgångar till Arlanda och Malaga. Chartertrafik erbjuds till Gran Canaria, Mallorca, Rhodos, Kreta, Österrike, Nederländerna; Zakynthos samt Kroatien.

Robert Lindberg
Robert Lindberg