2013-10-11 10:14Pressmeddelande

Varför måste badkar vara vita? Skånska Byggvaror lanserar svarta badkar med stjärnglitter

Bermuda Starlight flyttar in stjärnhimlen till badrummet

Skånska Byggvaror flyttar fram sina positioner inom badrumsprodukter. Nu lanseras en serie badkar som väcker uppmärksamhet och som går mot strömmen av evigt vita badkar. Utöver upphottade Martinique Starlight lanseras även den helt nya modellen Bermuda, i glittrigt svart och silvermetallic.

Skånska Byggvaror erbjuder badkar för alla smaker och plånböcker. Allt ifrån vitaste vitt och nu även i glittrande svart och silvermetallic. Stilarna går från traditionella till former av senast snitt, under namnen Grenada, Jamaica, Azora, Trinidad, Barbados, Lewis, Cayman, Martinique och nu även Bermuda.

För första gången i Skånska Byggvarors snart 50-åriga historia går det att få badkar i silvermetallic eller glittrande svart. Bermuda Silver Ltd Edition och Bermuda Starlight Ltd Edition.

-        Med lanseringen av Bermuda har vi en verkligt bred repertoar av läckra badkar. Med glittrande badkar testar vi av svenska folkets intresse för att utmana de evigt vita badkaren, med lite tuffare utseende. Vem har egentligen bestämt att ett badkar alltid måste vara vitt? undrar Anne Petersson, produktchef Skånska Byggvaror.

Den nya serien Bermuda kostar 12.995 kr i silvermetallic, 14.995 kr i svart med stjärnglitter och 9.995 kr i vitt utförande. Samtidigt lägger man till ett nytt utförande av Martinique som får en limited edition med modellen Starlight, även den med ”glittereffekt”.

Läs mer om våra badkar. Bilder på badkaren finns på denna länk och får fritt användas, så länge källan, Skånska Byggvaror, anges.

För information kontakta:

Skånska Byggvaror, Anne Petersson, produktchef, tel: 0733–22 30 19   E-post: acs@skanskabyggvaror.se

Växel 042-25 30 00. Besöksadress: Kanongatan 13,  254 67 Helsingborg

Om Skånska Byggvaror – för hemmafixare över hela Sverige
Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. badrumsinredningar, bubbelbad, dörrar, fönster, uterum, spa etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget har drygt 130 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm samt sedan 2012 även verksamhet i Norge via förvärvet Grönt Fokus. www.skanskabyggvaror.se

Om Skånska Byggvaror

Om Skånska Byggvaror Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group. För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100. Om Byggmax Group I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

Sofie Molin
Marknadskoordinator Skånska Byggvaror