2015-01-22 09:30Pressmeddelande

​Skånska Byggvarors spabad har bäst totalekonomi

null

I tester av Statens Provningsanstalt visar det sig att flera av Skånska Byggvarors spabad erbjuder bäst eller ledande totalekonomi. Testerna genomfördes för att ge kunderna en komplett bild av hela den ekonomiska investeringen i spabad. Både själva köpet och driften av badet. I jämförelse med långt dyrare alternativ på marknaden visade sig flera av spabaden bjuda på bäst totalekonomi.

En av de viktigaste frågorna vid köp av spabad är ”vad är totalkostnaden”?. För att hjälpa kunderna att få hela bilden av köpet OCH driften har Skånska Byggvaror låtit Statens Provningsanstalt testa flera av företagets populära spabad. Testerna mätte driftskostnad per dygn och genomfördes på exakt samma sätt som marknadens största aktörer inom spabad, för full jämförbarhet. Testerna utgick från två bad i veckan, en halvtimme åt gången. Övriga fem dagar stod badet i standby. Skånska Byggvarors storsäljare Pollux (44.995kr) drar exempelvis 3 498 kilowattimmar per år. Med el och 10 års avskrivning på köpet blir det en totalkostnad på 812 kronor i månaden, vilket exempelvis är över 200 kronor mindre i månaden än jämförbar och testad motsvarighet hos andra leverantörer.

- Det är viktigt att ge kunderna HELA prisbilden, både inköpspris och driftskostnad. Ofta möts kunderna bara av tillverkarnas egna uppgifter. Vår jämförelse erbjuder en trygg beslutsgrund för kunder som vi ha full koll på sin investering. Hur man än jämför så erbjuder våra spabad god totalekonomi, oavsett om man vill ha ett mindre och enklare spabad eller om man letar efter ett stort med avancerade funktioner. I fallet med det populära badet Pollux har vi helt enkelt bäst totalekonomi vilket vi är stolta över, säger Jesper Nilsson, produktchef på Skånska Byggvaror.

Skånska Byggvaror har ett växande och brett sortiment av spabad i priser från 29.995 till 99.995 kronor.

Läs mer om testerna och jämförelse av totalekonomin i den bifogade sammanställningen.

Skånska Byggvarors tipslista vid köp av spabad

1) Dröm! Hur ser du upplevelsen framför dig? Hur ser det ut runtomkring? Tänk på helhetsupplevelsen. Den påverkar också ditt val.

2) Användningen! Hur många sittplatser vill du ha? Är ni en stor familj, ska ni bada med vännerna, är ni bara två?

3) Upplevelsen! Det bubblar och det finns vatten i alla spa. Vill du ha feelgood-tid för dig själv med massage och musik? Vill du kunna styra bubblorna själv med hjälp av många munstycken? Eller vill du mest ha en avkopplande stund ihop med goda vänner? Desto färre munstycken, desto billigare spa.

4) Placeringen! Du kanske vill ha ditt spa lite avskilt och insynsskyddat? Men samtidigt nära huset så det inte blir så långt att springa på vintern. Och du vill ha en bra yta att ställa ditt spa på. Det här kan påverka vilken modell du väljer.

För information kontakta:

Skånska Byggvaror, Jesper Nilsson produktchef, tel: 0722-350002, växel 042-25 30 00.

E-post: jesper.nilsson@skanskabyggvaror.se

Om Skånska Byggvaror – för hemmafixare i Sverige och Norge

Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är ett ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till ”gör-det-självaren” och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. uterum, dörrar, fönster, spa, badrumsinredningar, bubbelbad, skjutdörrsgarderober etc. Alla produkter säljs under varumärket Skånska Byggvaror till kunder i Sverige och med varumärket Grönt Fokus i Norge. Med egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Varorna levereras till största delen med egna lastbilar – till villaägare och hemmafixare. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering, TV, showrooms och direktreklam. Företaget har 175 anställda i Helsingborg, Bjuv, Ängelholm, Stockholm, Göteborg och norska Kristiansand.

Om Skånska Byggvaror

Om Skånska Byggvaror Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group. För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100. Om Byggmax Group I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

Sofie Molin
Marknadskoordinator Skånska Byggvaror