2021-04-15 08:00Pressmeddelande

Skånska Byggvaror utökar sitt sortiment- växthus och förråd i ett!

Skånska Byggvaror möjliggör nu för sina kunder att bygga ett växthus och förråd i ett!

Nu lanserar Skånska Byggvaror förrådet Jonstorp, ett lätt placerat förråd med pulpettak som med fördel kombineras med ett Odla väggväxthus. Kombinationen maximerar trädgårdens yta på bästa sätt och föverkligar idén om ett kombinerat växthus/förråd.

Att bygga en kombo av ett växthus och förråd var en kreativ lösning som initierades av en kund. För Skånska Byggvaror är det viktigt att inspireras och lyssna på sina kunders idéer för att kunna möta deras behov och efterfrågan av produkter.

Förrådet finns i två storlekar (7,5 och 10 m²) och finns just nu tillgängligt att köpa både separat men framförallt som ett utmärkt tillval till Odla väggväxthus.

Fördelen att bygga ett väggväxthus gör att det blir mjukare temperaturväxlingar eftersom det värms upp av husväggen under natten och blir därmed en idealisk lösning för hobbyodlaren som har begränsat utrymme och vill hålla sitt växthus fritt från frost. Med ett Vibo förråd och Odla väggväxthus maximeras utrymmet i din trädgård samtidigt som den döda ytan blir en grönskande oas.

Här hittar du mer information kring produkterna.

Hör gärna av dig till vår pressansvariga sofie.molin@skanskabyggvaror.se om du vill veta mer om våra nya produkter på Skånska Byggvaror.

Om Skånska Byggvaror

Om Skånska Byggvaror Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 11 butiker, sju i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group. För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100. Om Byggmax Group I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

Sofie Molin
Marknadskoordinator Skånska Byggvaror