2018-06-27 07:50Pressmeddelande

Skånska Byggvaror öppnar showroom hos Byggmax i Halmstad

null

Den 30 juni öppnar en ny butik på Fyllebrovägen 20 i Halmstad. Totalt har Skånska Byggvaror nu 11 butiker runt om i Sverige.

Skånska Byggvaror har försett svenskarna med växthus och uterum i 53 år och nu öppnar de upp ytterligare en butik, denna gång i Halmstad. I Byggmax befintliga butik kommer Skånska Byggvaror ha ett showroom med ett stort urval av det breda sortimentet på uterum och växthus. Här kommer Hallandsborna erbjudas att uppleva, känna på och köpa produkter från Skånska Byggvarors breda utbud.

– Vi vet att det finns en stor marknad för våra uterum och växthus i södra Halland. Butiken är en shop-in-shop hos Byggmax med möjlighet för kunder att klämma och känna på våra produkter och övertyga sig om vår goda kvalitet, säger Beiron Palm, Head of Stores på Skånska Byggvaror.

Butiken öppnar den 30 juni och kommer ha flertalet öppningserbjudanden att ta del av på plats.

Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group, tillsammans med Byggmax AB och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Beiron Palm, Head of Stores, Mobil: 0733 320 810, E-post: beiron.palm@skanskabyggvaror.se

Om Skånska Byggvaror

För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100.

Om Byggmax Group

Om Skånska Byggvaror

Om Skånska Byggvaror Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group. För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100. Om Byggmax Group I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

Sofie Molin
Marknadskoordinator Skånska Byggvaror