2019-09-12 11:29Pressmeddelande

Skånska Byggvaror lanserar nytt sortiment inom badrum

null

Skånska Byggvaror har försett svenska villaägare med uterum och växthus i 54 år och fortsätter nu med att utöka sitt produktsortiment med nya produkter. Historiskt har Skånska Byggvaror haft ett prisvärt badrumssortiment under eget varumärke som utgått. Den 1 september lanserade Skånska Byggvaror ett helt nytt sortiment inom badrum, denna gång med redan kända varumärken på den svenska marknaden.

Se nedan inom vilka kategorier och varumärken lanseringen innefattar.

Kategorier:

Badkar
Badkarsblandare
Duschväggar
Fristående tvättställ
Handdukstorkar
Högskåp och överskåp
Kommoder och underskåp
Speglar och spegelskåp
Takduschar och duschset
Toaletter
Tvättställsblandare

Varumärken:

FM Mattsson (Tvättställsblandare, badkarsblandare och duschar)
Gustavsberg (Tvättställsblandare, badkarsblandare, duschar och badrumsmöbler, toaletter)
IDO (Badrumsmöbler, toaletter)
Mora (Tvättställsblandare, badkarsblandare och duschar)
PAX (Handdukstorkar)

'Vi vill återinföra ett komplett badrumssortiment då våra kunder efterfrågar det. Detta är bara en början- mer kommer’– Per-Ivan Christiansson, Head of Assortment Skånska Byggvaror

Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group, tillsammans med Byggmax AB och Buildor AB. Koncernen omsatte 5,2 miljarder kronor år 2016 och Byggmax Group är noterat på Nasdaq sedan 2010.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per-Ivan Christiansson, Head of Assortment

E-post: Per-Ivan.Christiansson@skanskabyggvaror.se

Om Skånska Byggvaror

För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100.

Om Byggmax Group

Om Skånska Byggvaror

Om Skånska Byggvaror Skånska Byggvaror är en expansiv och lönsam onlinebaserad nordisk distanshandlare på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Skånska Byggvaror strävar efter att erbjuda ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform. Affärsmodellen kännetecknas av en hög andel produkter under eget varumärke, kontroll över värdekedjan från produktutveckling till hemleverans samt hög servicenivå oavsett försäljningskanal. Utöver webben har Skånska Byggvaror 14 butiker, tio i Sverige och fyra i Norge. Sedan grundandet 1965 har bolaget framgångsrikt utvecklats från en postorderförsäljare till en etablerad distanshandlare med över sex miljoner besök på webben årligen. Skånska Byggvaror ingår i Byggmax Group. För att komma i kontakt med Skånska Byggvaror ring 042 - 210 100. Om Byggmax Group I Byggmax Group ingår Byggmax, Buildor och Skånska Byggvaror. Buildor och Skånska Byggvaror förvärvades av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Groups aktie noterades på Stockholmsbörsen i juni 2010.

Sofie Molin
Marknadskoordinator Skånska Byggvaror