2023-05-25 10:48Pressmeddelande

Ny streetbasketplan i Skärholmen

Byggandet av ny basketplan i Skärholmen.Ny basketplan i Skärholmen.

Gul som solen ligger den på Bredholmstorget i Skärholmen. SISAB firar den nya basketplanen med en streebasketturnering i samarbete med Svenska Basketbollsförbundet.

Invigningen sker lördagen 27 maj. På plats finns tävlingssugna ungdomar, DJ och Generation Pep. Dagen startar kl 10 med en invigningsceremoni och sen ska det vassaste streetbasketlaget i Stockholm utses i en turnering.

Basketplanen på Bredholmstorget, vid Skärholmens gymnasium, är ett resultat av ett samarbetsprojekt mellan skolfastighetsbolaget SISAB, Bergo Flooring och Unisport. Målet är att främja ungdomars möjligheter till fysisk rörelse och ökad trygghet i området när det blir fler människor i rörelse på torget.

Välkomna 27 maj, kl 10, till Bredholmstorget vid Skärholmens centrum.

Om SISAB

SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett kommunalt bolag inom koncernen Stockholm Stadshus AB. Vår målsättning är att erbjuda utbildningsmiljöer med kvalitet, sund ekonomi och långsiktig miljöhänsyn. Bolaget äger 600 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB cirka 1,8 miljoner kvadratmeter, där mer än 200 000 människor vistas dagligen.