2019-09-02 11:34Pressmeddelande

Fler elevplatser i Stockholm

Hösttermin och invigning av fler nya elevplatser. Först firade Hökarängsskolan sina nyrenoverade lokaler och nya klassrum. Lugnets skola fortsatte firandet med 360 nya elevplatser.

– Det är en glädje att få fira ett så fint resultat tillsammans med elever och personal och senare i höst inviger vi två nya skolor i Stockholm, säger Claes Magnusson, vd för SISAB.

Hökarängsskolan har bland annat fått ett nytt kök, nya fönster och modern ventilation. Skolan är nu anpassad för att kunna ta emot ytterligare 110 elever. I Hammarby sjöstad har Lugnets skola utökats med 360 nya elevplatser. Det är Vittraskolans tidigare lokaler som byggts om för att passa Lugnets skolas behov.

Ytterligare invigningar i höst

Johan Skytteskolan i Älvsjö har fått en rejäl ökning av antalet elevplatser nu när den nya skolbyggnaden, med arbetsnamnet Ekängens skola, är färdig med plats för 630 ytterligare elever. Det uppmärksammas med blåsband och bandklippning 11 oktober tillsammans med elever och personal.

Innan dess, 20 september, så klipps det band i Norra Djurgårdsstaden för att fira att Bobergsskolan är igång. I det gamla industriområdet så har de hundraåriga tegelbyggnaderna byggts om till en modern skola med plats för 900 elever. Samtidigt som skolan invigs så firas även att Hjorthagshallen är färdigbyggd och redo att ta emot områdets idrottsutövare.

För mer information, kontakta:

Thomas Pella Bergsell
Pressansvarig SISAB
Tel: 08-508 470 10, mobil: 076-1243288
thomas.pella.bergsell@sisab.se

Om SISAB

Skolfastigheter i Stockholm AB är ett kommunalt bolag som äger och förvaltar merparten av Stockholms förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Vår målsättning är att erbjuda sunda, trevliga och ändamålsenliga utbildningsmiljöer.

Relaterad media