2018-06-05 04:14Pressmeddelande

Energiagenternas Festival 5 juni Världsmiljödagen

Sveriges främsta försvar mot elbovar firas med en festival på världsmiljödagen. 300 energiagenter och deras pedagoger samlas på Tekniskamuseet för en dag med musik och spännande experiment.

Agent Ström och El´Boven har sedan 2014 utbildat över 2400 förskolebarn (och pedagoger) till energiagenter. Med lek och lust lär sig barnen att hitta elbovar och energitjuvar. Kunskap som barnen bär med sig hem och påverkar övriga i familjen. SISAB:s projekt har blivit en succé och det firas med en stor festival tillsammans med förskolebarnen.

Tid & Plats

Tisdag 5 juni, 09:00-14:00

Tekniska museet, Museivägen 7

Upplägg

Fyra barngrupper guidas runt på olika stationer i och utanför museet av SISAB:s guider. Barnen bjuds bland annat på experimentshow, teknolek, energidisco och konsert med Nassim Al Fakir.

Agenda

Konferencier/kontakt på plats: Jacob Landin, Kommunikationschef SISAB 0761246271

Målgrupp: Förskolebarn (diplomerade energiagenter) samt deras pedagoger

09:00-11:30   Barnen anländer och upplever de första stationerna

11:30-13:00   Lunchperiod – Besökarna äter i omgångar

13:15-13:30   Energidisco på scen

13:30-14:00   Konsert med Nassim Al Fakir

14:00-14:05   Festivalen avslutas och mellis serveras i parken.

För mer information, kontakta:

Thomas Bergsell
Pressansvarig SISAB
Tel: 08-508 470 10, mobil: 076-1243288
thomas.bergsell@sisab.se

Om SISAB

Skolfastigheter i Stockholm AB är ett kommunalt bolag som äger och förvaltar merparten av Stockholms förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Vår målsättning är att erbjuda sunda, trevliga och ändamålsenliga utbildningsmiljöer.

Relaterad media