2017-12-20 12:07Pressmeddelande

Telia tillgängligt i ServaNets fibernät från januari

Från januari 2018 kan ServaNet glädja många av sina kunder med att Telia blir ny tjänsteleverantör för internet, tv och telefoni.

– Det känns suveränt att vi nu kan förstärka med Telia som en av tjänsteleverantörerna i vårt fibernät. Det är många kunder som har väntat på det här och nu blir det äntligen verklighet och gör oss än mer konkurrenskraftiga, säger affärsområdeschef Lars Norling på ServaNet.

Telias tv-box ger över 100 kanaler, tusentals inspelade program och 10 000 titlar i Telias filmbutik. Här finns filmer, sport och barnprogram. Favoritinnehållet kan dessutom streamas i Play+.

– Äntligen får alla hushåll som är anslutna till ServaNet fler valmöjligheter. Bland annat snabbt bredband och Sveriges bästa tv, med film och sport på alla skärmar. Allt detta när, hur och var de vill. Det är helhet som vi sett fram emot att erbjuda och det känns fantastiskt bra, säger Philip Wagrowski, ansvarig för Telias tv och bredbandstjänster.

För mer information, kontakta:

ServaNets affärsområdeschef Lars Norling på: 060-658 55 77/ 070-647 04 38.

Telias pressavdelning på: 0771-775830, eller genom att besöka nyhetsrummet: teliapress.se.

Om Servanet

Vi är det lokala, kommunala och trygga fibernätet för dig i södra och mellersta Norrland. Med en anslutning till vårt öppna stadsnät får du bredband som klarar hastigheter upp till 1 000 Mbit/s där flera av Sveriges ledande leverantörer konkurrerar om att erbjuda dig internet, telefoni och tv av högsta kvalitet.