2017-02-24 11:04Pressmeddelande

​Trustcruit utnämnda till årets Inkubatorsföretag – belönas med 50 000 kr

null

Guldenen är Science Park Jönköpings utmärkelse till årets inkubatorsföretag. Priset har delats ut årligen sedan 1997 och i år är det Trustcruit som kammar hem utmärkelsen och belönas med 50 000 kronor som kan användas för affärsutvecklande insatser.

Trustcruit är en helt automatisk tjänst som samlar in feedback och omdömen från kandidaterna en rekryteringsprocess i syfte att utveckla och förbättra upplevelsen av det rekryterande företaget. Bakom tjänsten står Simon Werner-Zankl och Annie Grönblad som idag är VD respektive försäljningschef.

Kriterierna för utmärkelsen är en unik affärsidé, att företaget är en god förebild, att man ekonomiskt och resultatmässigt utvecklats väl under det gångna året samt att företaget har goda förutsättningar för att lyckas framöver. Motiveringen till att Trustcruit tilldelas utmärkelsen lyder:

”Bolaget har under året visat upp stor drivkraft, uthållighet och ett modernt startup-tänk. De har vågat ändra och anpassa sitt erbjudande och sin affärsmodell utifrån marknadens gensvar och feedback. Därtill har de lyckats få med varumärkesstarka kunder samt aktiva och engagerade ägare. Bakom företaget står ett starkt team med kompletterande erfarenheter och kompetenser, som dessutom är goda ambassadörer för Science Park och vår inkubatorsverksamhet. Detta signalerar en mycket spännande tillväxtresa för Trustcruitsom vi ser fram emot att följa."

Tillsammans med Guldenen tilldelas Trustcruit också 50 000 kr för affärsutvecklande insatser. Utmärkelsen delades ut av Gustav Österström, VD på Science Park Jönköping den 24 februari.

-Trustcruit har visat på en stor portion av entreprenörskap och hanterat såväl med- som motgångar på ett imponerande sätt, och är därför en värdig vinnare av årets Gulden. Nu står de inför ett genombrott och vi tror att Simon och Annie med sitt team kan skapa något riktigt stort, säger Gustav Österström.

Tidigare har bland andra Verendus, Sweratel AB och Bringfeldt Innovation AB tagit emot utmärkelsen.

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig