2013-04-23 10:41Pressmeddelande

Startupen uKontrøll får miljoninvestering för virtuell spelkonsoll

null

Tillsammans med affärsutvecklarna på Science Park Jönköping har uKontrøll tagit in 1.5 miljoner i riskkapital till bolaget. Pengarna kommer bland annat att användas till att utveckla en underhållningsprodukt med koppling till sociala nätverk. Tanken med underhållningsprodukten är att den ska samla användarens spel-, film- och musiktjänster på en och samma plattform. Sedan presenteras allt i ett format som är utformat för TV- och hemmaunderhållning.

Koppla samman befintlig teknik

uKontrøll är en ny synkningslösning för mobila enheter. Den existerar inte i fysisk form utan finns endast i molnet. Detta innebär att uKontrøll går att använda för att koppla samman redan befintlig teknik som exempelvis smartphones, datorer och TV-apparater.

Öppet API

uKontrøll har ett helt öppet och gratis API. Utvecklare har möjlighet att göra egna program och applikationer som passar för uKontrøll redan idag.

Mer information finns på www.ukontroll.com

uKontrøll är en del av Science Park Jönköpings inkubatorsprogram.

Science Park Jönköping - start, utveckling och tillväxt av framtidens företag
Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och  finansieringsmöjligheter för att utveckla affärsidér till bärkraftiga företag i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Kommunikations- och varumärkesansvarig