2016-06-02 10:56Pressmeddelande

Regionen vill satsa 7 miljoner på Science Park

null

ANA, nämnden för arbetsmarknad, näringsliv och attraktivitet i Region Jönköpings Län, presenterade den 1 juni 2016 förslag till budget 2017 inom områdena näringsliv och arbetsmarknad. Bland annat föreslår regionen att permanenta det årliga stödet till Science Parks regionala arbete med 7 miljoner kronor.

I satsningen på ett starkt och konkurrenskraftigt näringsliv ges också stöd till Ung Företagsamhet, Coompanion och Företagsjouren.

– Vi välkomnar naturligtvis budgetförslaget då det tryggar vår möjlighet att arbeta långsiktigt för regional tillväxt, säger Gustav Österström, tillförordnad VD för Science Park.

Läs hela pressmeddelandet om budgetförslaget på Regionens webbplats.

På bilden: Torbjörn Eriksson (KD), Region Jönköpings län, Gustav Österström, Science Park, Malin Olsson (M), Region Jönköpings län, Fredrik Göransson, Science Park, Mari Lindahl (L), Region Jönköpings län, Raymond Pettersson (C), Region Jönköpings län.

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig