2011-06-16 16:05Pressmeddelande

Prisutdelning Guldenen och Årets Uppstickare i Science Park Jönköping

null

Science Park Jönköping har utsett de två mest framgångsrika företagen i parken 2011. Priset Guldenen vanns av matkasseföretaget Familyfood och priset Årets Uppstickare gick till start-up företaget Verendus System.

Guldenen delas ut till det företag i Science Parks Tillväxtprogram som visat störst utveckling och framgång under året. Vinnare 2011 är Familyfood och motiveringen lyder:

"Familyfood har på ett inspirerande sätt varit med och skapat en bransch som för fyra år sedan inte existerade. Genom ett målmedvetet och strategiskt arbete har företaget expanderat kraftigt både marknadsmässigt och omsättningsmässigt. Därtill är entreprenörerna utomordentliga förebilder och  har visat en stor vilja att ständigt utveckla verksamheten vidare."

Priset togs emot av grundarna Karin Ahlqvist och Lotta Alberius.

Årets Uppstickare är Science Park Jönköpings utmärkelse till årets ”start-up" i Parken. Kriterierna för att vinna priset är att företaget:

• har visat på mod, driv och målmedvetenhet i sitt arbete
  • har potential att göra avtryck inom sin bransch framöver
  • har testat nya vägar för att lyckas och har höga ambitioner

Årets vinnare är Verendus System och motiveringen lyder:

"Under sitt första år har de tagit sin idé till företag genom att på kort tid utveckla en branschunik produkt, i nära samarbete med sina kunder. Med sitt första kundanpassade affärsstöd för husvagnsbranschen ligger de redan nu i framkant av en traditionell bransch med stort behov av nya IT-lösningar. Företaget har också fortsatt utveckla nya produkter och tjänster med höga ambitioner om att nå nya branscher och en internationell marknad."

Priset togs emot av grundarna Dick Petersson och Andreas Larsson.

Priserna delades ut av VD Therese Sjölundh i samband med parkens traditionella sommartårta för de 120 företagen i Science Park Jönköping.

Science Park Jönköping - start, utveckling och tillväxt av framtidens företag
Science Park Jönköping är en mötesplats för kunskapsintensiva företag och drivna entreprenörer med förmågan att se möjligheter i nya tekniker och affärer. Vi erbjuder affärsutveckling och finansieringsmöjligheter i en kreativ miljö vid Högskolan i Jönköping.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig