2015-11-20 09:09Pressmeddelande

Jönköping Business Development köper Infobric av Scope

null

Scope Growth II L.P. säljer sitt innehav i Infobric AB till Jönköping Business Development AB. Grundare och ledande befattningshavare kvarstår som ägare.

Infobric grundades 2004 på Science Park Jönköping och var 2004-2007 en del av Science Parks inkubatorprogram. Bolaget har sitt huvudkontor på Science Park Jönköping.

Infobric har sedan Scope investerade 2008 utvecklats till att bli den ledande leverantören av in- och utpasseringstjänster för byggindustrin och bolagets intäkter har vuxit med i genomsnitt 40 % per år.

Bland kunderna återfinns Peab, NCC, Skanska, JM, Veidekke, Lujatalo, Ramirent, Cramo och Lambertsson. För närvarande är drygt tusen byggarbetsplatser i Sverige, Norge, Finland och Storbritannien dagligen uppkopplade genom Infobrics system.

”Infobric är ett välskött, växande bolag med en intressant affärsmodell samt produkter med hög potential. Bolaget genomsyras av en god kultur och kompetenta medarbetare. För Infobric tror vi att JBDs erfarenheter kommer väl till pass i bolagets fortsatta tillväxt och förvärvet passar också väl in i JBDs egna utvecklingsplan” säger Dan FribergJönköping Business Development.

”Tillsammans med Scope har vi lagt grunden och jag ser nu fram emot att fortsätta vår resa med Jönköping Business Development” säger Johan Harrysson, VD på Infobric

Om Jönköping Business Development

Jönköping Business Development är ett regionalt investeringsbolag som investerar både i tidiga faser och i mogna bolag med tillväxtpotential. Bolaget ägs av Science Park Jönköping, Jönköping University, Länsförsäkringar Jönköping, LRF och ett antal privata investerare.

För mer information:

Dan Friberg, JBD, telefon 036-30 51 60

Johan Harrysson, VD Infobric, telefon 070 837 55 66

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig