2017-10-09 11:20Pressmeddelande

Infobrics app Ease CheckIn toppar listorna inom kategorin svenska näringslivsappar

null

Det Jönköpingsbaserade Science Park-bolaget Infobric utvecklar lösningar som förbättrar säkerhet och effektivitet på byggarbetsplatsen. Bland annat står de bakom appen Ease CheckIn, som enligt färsk statistik placerar sig i topp 10 på GooglePlay och topp 20 i AppStore inom kategorin svenska näringslivsappar. Appen är dessutom den mest nedladdade för personalliggare i byggbranschen.

Infobrics app Ease CheckIn befinner sig just nu på plats nummer sju på listan över de mest använda apparna i kategorin näringsliv för Android och på plats nummer 11 i samma kategori för iOS-appar.

– Vårt mål är att ständigt befinna oss i framkant av den digitala byggbranschen och detta är ett fint bevis på att vi gör det. Men framförallt ett bevis på att våra kunder uppskattar och ser affärsnytta med det vi gör, säger Kenneth Johansson, Marknadschef på Infobric.

Ease CheckIn är utvecklad för att passa den moderna byggbranschen. Appen gör det enkelt för användaren att registrera sin närvaro (vilket sedan den 1 januari 2016 är ett lagkrav på många byggarbetsplatser) med mobilen.

– Tack vare appen är det enkelt att hålla personalliggaren uppdaterad, utan behov av extra utrustning, och därmed minskas administrationen på byggarbetsplatserna. Appen kommunicerar direkt med vår webbtjänst Infobric Ease som i sin tur ger överblick över vad som händer på byggarbetsplatsen och möjlighet att följa upp och administrera byggprojekten på distans, säger Kenneth Johansson.

Kort om Infobric

Infobric grundades 2004 på Science Park Jönköping och var 2004-2007 en del av Science Parks inkubatorprogram. Bolaget har sitt huvudkontor på Science Park Jönköping. Infobrics ägarkonstellation består av grundarna som har nyckelpositioner i företaget samt investmentbolaget Jönköping Business Development AB.

För ytterligare information, kontakta:

Kenneth Johansson – Marknadschef Infobric
E-post: kenneth.johansson@infobric.se

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig