2023-08-21 07:28Pressmeddelande

Hanna Aspklint ny VD på Science Park

Hanna Aspklint sitter i grå stol. Hon är lätt framåtlutad och har en svart kostym på sig. Hanna Aspklint, ny VD på Science Park Jönköping AB. Foto: Anna Hållams

I november tillträder Hanna Aspklint tjänsten som VD för Science Park Jönköping AB. Hon tar över efter Gustav Österström som haft rollen i drygt åtta år.

Det var ett högt söktryck på tjänsten och efter en omfattande rekryteringsprocess är det med stor glädje vi välkomnar Hanna Aspklint i rollen som VD. Hanna kommer med ett starkt ledarskap som kan beskrivas som modigt, handlingskraftigt och inkluderande. Hon har omfattande kunskaper inom bland annat digitalisering, affärsutveckling och bolagsutveckling. Det gör henne till en utmärkt match mot både rollen och vår kultur på Science Park, säger Richard Thorell, styrelseordförande Science Park Jönköping AB.

Hanna Aspklint är idag VD för Knowit i Jönköping och Karlstad och har tidigare erfarenhet som bland annat kommunikations- och produktchef på statligt bolag. Hon är också certifierad styrelseledamot och har ett stort engagemang i idrottsrörelsen.

Jag är så glad över att få förtroendet och det stimulerande uppdraget att leda Science Park framåt. Främst för att det handlar om att tillsammans med fantastiska medarbetare på Science Park och övriga samarbetspartners bidra till att vi löser de samhällsutmaningar som finns idag och kommer att finnas framåt. Här har Science Park en fantastisk möjlighet att skapa en miljö där hållbara innovationer, nya idéer och entreprenörskap blir verklighet och utvecklar vårt näringsliv. Jag vill också bidra med ett ledarskap som ger utveckling, mod och glädje, säger Hanna Aspklint.

En bild i entrén på Science Park Towers. En grupp människor står och diskuterar och vid ett bord sitter en kvinna och läser tidningen.

På fredag invigs Science Park Towers som är en utbyggnad av den fysiska miljön i Jönköping.

Science Park har en viktig roll i Jönköpings län – inte minst för vår kommun och Jönköping Universitys framåtsyftande utveckling. De är en katalysator för innovation, entreprenörskap och samverkan. Som ny VD får Hanna möjligheten och utmaningen att fortsätta bygga den dynamiska miljö som Science Park strävar efter – dessutom i helt nya lokaler, säger Ann-Marie Nilsson, kommunstyrelsens ordförande i Jönköpings kommun.

För ytterligare information, kontakta:

Richard Thorell, styrelseordförande Science Park Jönköping AB

Hanna Aspklint

Om Science Park

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika och hållbara företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Gustav Österström
Gustav Österström