2015-11-04 08:00Pressmeddelande

Christer Palmqvist ny vd för cDoc AB

null

Christer Palmqvist blir ny VD för kemikaliedokumenteringslösningen Chemical Documentation, cDoc AB efter grundaren Per Lennartsson. Christer kommer närmast från tjänsten som försäljningschef på Intersolia, och har lång erfarenhet av försäljning och ekonomistyrning.

”Det är inspirerande att få möjligheten att jobba på ett företag som fokuserar på att lösa kundernas behov. cDoc är pionjärer i branschen och jag vill bidra att bolaget fortsätter vara en innovativ partner inom säkerhet”, säger Christer Palmqvist.

Tidigare vd Per Lennartsson kommer att övergå i rollen som utvecklingschef och fokusera på utvecklingen av molntjänsten ”virtuell kemikaliesamordnare” som cDoc AB skapat.

”Vi är mycket glada över att ha lyckats rekrytera Christer till cDoc. Han har stor erfarenhet av branschen och är en driven ledare. Christers uppdrag blir att fokusera på kunder och försäljning i Sverige, med målet att expandera verksamheten”, säger Per Lennartsson.

För mer information:

Kent Sahlgren, Head of Sales and Marketing
Tfn: 070 335 59 86
E-post: kent.sahlgren@cdoc.se

Christer Palmqvist, VD
Tfn: 076 376 74 20
E-post: christer.palmqvist@cdoc.se

Om cDoc

Chemical Documentation cDoc AB erbjuder en unik, skalbar lösning för små till medelstora företag som vill följa de komplexa kemikalielagarna och samtidigt arbeta hållbart kring säkerhet, hälsa och miljö. Genom cDoc får kunderna smidig tillgång till uppdaterade säkerhetsdatablad, riskbedömningar, rapportmallar och en egen virtuell kemikaliesamordnare via en molntjänst.

För mer information vänligen besök: www.kemikaliedokumentation.se

cDoc är en del av inkubatorsprogrammet på Science Park Jönköping.

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig