2018-03-09 10:58Pressmeddelande

Bondtech AB utnämnda till årets inkubatorsbolag

null

Guldenen är Science Park Jönköpings utmärkelse till årets inkubatorsbolag och tilldelas det företag som utmärkt sig mest under året. Priset har delats ut årligen sedan 1997 och i år är det Bondtech AB som kammar hem utmärkelsen.

Bondtech utvecklar, konstruerar och tillverkar en unik teknik för 3D-printning, som skapar en tillförlitlig, exakt och snabb tryckningsprocess. Bakom idén står Martin Bondéus som också är VD på bolaget.

Kriterierna för utmärkelsen är en unik affärsidé, att företaget är en god förebild, att företaget ekonomiskt och resultatmässigt utvecklats väl under det gångna året samt att det finns goda förutsättningar för att lyckas framöver. Bondtech uppfyller samtliga kriterier och tar därmed hem Guldenen med motiveringen:

”Bondtech har inom loppet av tre år gått från idé till utveckling och lansering av en produkt som exporteras till fler än 50 länder. Den unika produkten löser ett välkänt problem med dagens 3D-skrivare och ökar såväl kvalitet som hastighet på utskrifterna. Genom idogt arbete, med start i källaren, har Martin Bondéus visat att det går att bygga en internationell succé på kort tid – även inom hårdvarubranschen. Framgången så här långt har byggt på försäljning till slutanvändare, men nu har även tillverkare av 3D-skrivare fått upp ögonen för Bondtech. Detta gör att företagets framtid ser mycket spännande ut!”

Utmärkelsen delades ut av Gustav Österström, VD på Science Park Jönköping den 9 mars 2018.

- Martin Bondéus har gjort en imponerande resa; att på så kort tid skapa en internationellt gångbar produkt är inte enkelt. Kombinationen av en driven entreprenör och en stark produkt, på en växande marknad gör att vi tror att det här kommer att bli ett riktigt framgångsrikt bolag, säger Gustav Österström.

- Det känns väldigt roligt att bli uppmärksammad för jobbet man har lagt ner. Det är mycket hårt jobb man har lagt under de här tre åren, säger Martin Bondéus.

Tidigare har bland andra Trustcruit, Sweratel AB och Infobric AB tagit emot utmärkelsen.

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig