2015-02-13 09:50Pressmeddelande

Årets Inkubatorsföretag på Science Park

null

Sedan 1997 delar Science Park ut Guldenen till det inkubatorbolag som utmärkt sig mest under året. Årets pris går till Sweratel AB med följande motivering:

Över hela världen växer den mobila datatrafiken lavinartat vilket skapar stora tekniska utmaningar för internet- och mobil-operatörer. Sweratel, har trots sin litenhet, skapat ett trådlöst system med basstationer och växlar som redan nu tar klivet in i framtiden för hur man kan använda molnbaserade trådlösa IP tjänster.

Sweratels system kan både fungera som avlastning för existerande mobila nät och som trådlös förlängning till optisk fiber, till ett mycket konkurrenskraftigt pris. Marknaden är främst internationell och affärer är gjorda eller under förhandling i Mellanöstern, Afrika, Latin Amerika och USA.

Science Park Jönköping - gör något stort med dina idéer

Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa kontors- och mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Marknadsansvarig