2014-05-15 16:28Nyheter

Lars Birging ny affärsutvecklare på Science Park

null

Vi är glada över att hälsa Lars Birging välkommen som ny affärsutvecklare på Science Park Jönköping!

Lars har i sitt yrkesliv fokuserat på affärsutveckling, försäljning och marknadsföring med internationell inriktning.

Efter 12 år på Ericsson mobilsystem varav 4 år i Brasilien och Panama flyttade han hem till Sverige 2002 och tog rollen som marknadschef på Saab Training system i Huskvarna. Lars har också arbetat som utvecklingschef på Högskolan i Jönköping där han bland annat var med och startade upp Jönköping Business Development, ett lokalt investmentföretag. Sedan 2008 är Lars engagerad i ett antal innovativa elektronikbolag och han kommer framöver kombinera sitt egna företagande med rollen som affärsutvecklare på Science Park.

Lars är civilingenjör i Industriell Ekonomi från Tekniska Högskolan i Linköping.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Kommunikations- och varumärkesansvarig