2016-10-04 10:21Nyheter

Henrik Engqvist ny affärsutvecklare på Science Park

null

Vi är glada över att hälsa Henrik Engqvist välkommen som affärsutvecklare och inkubatorsansvarig på Science Park Jönköping AB.

Henrik kommer närmast från tjänsten som COO på Falck Emergency där han haft ansvar för Falcks räddningstjänstverksamhet i Sverige och Norge. Tidigare har han arbetat på ledande befattningar inom produktutveckling, marknad och försäljning på olika bolag inom Saab AB och som Investment Manager på Saabs riskkapitalbolag Saab Ventures.

- Henriks kombination av gedigen kunskap och erfarenhet inom både affärsutveckling och riskkapital är en perfekt bakgrund för rollen som inkubatorsansvarig på Science Park. Vi är glada över att ha rekryterat in Henrik till vårt team säger Gustav Österström, tf vd.

Om Science Park

Vi arbetar aktivt och engagerat med att hjälpa ditt företag hitta rätt affärsmodell, team, förutsättningar för internationell expansion och kapital för tillväxt. Science Park finns med affärsutvecklare och kreativa mötesmiljöer på tretton orter i Jönköpings län. Genom att bidra till start och utveckling av fler framgångsrika företag är vi med och skapar Sveriges hetaste företagarregion 2025.

Maria Göransdotter Marklund
Kommunikations- och varumärkesansvarig