2021-05-06 08:45Pressmeddelande

Snabbväxande babybolaget Twistshake byter betalpartner till Qliro

Qliro ingår partnerskap med det expansiva bolaget Twistshake som vill ruska om marknaden för babyprodukter. Partnerskapet omfattar Twistshakes e-handel i Sverige, Finland och Danmark och inleds under andra halvåret 2021.

Snabbväxande bolaget Twistshake erbjuder innovativa, praktiska och estetiskt tilltalande babyprodukter med målet att förenkla vardagen för småbarnsföräldrar. Populära produktkategorier är nappflaskor, barnvagnar och badartiklar. Twistshakes totala omsättning uppgick under 2020 till cirka 235 miljoner kronor där e-handeln stod för cirka 140 miljoner kronor. Målet för 2021 är att öka omsättningen till 500 miljoner kronor.

Nu väljer Twistshake Qliro som betalpartner. Partnerskapet innebär att Twistshakes kunder ges möjlighet att använda sig av Qliros betalprodukter, som till exempel den populära fakturaprodukten eller delbetalning genom Qliros checkoutlösning.

- Qliro är helt rätt betalpartner för oss som kan stötta oss på vår fortsatta tillväxtresa. Vi ser fram emot ett nära samarbete och att få implementera deras smidiga, stabila och moderna checkoutlösning till våra kunder, kommentarer Camillo Eriksson, VD på Twistshake.

- Vi är glada att få välkomna Twistshake till oss. Twistshake är ett entreprenörsdrivet bolag under stark tillväxt inom ett nytt segment för oss. Vi ser fram emot ett nära partnerskap och att stötta deras fortsatta utveckling, kommenterar Johnny Sällberg, CCO på Qliro.

Om Twistshake

Twistshake grundades 2014 i Västerås av Vienar Roaks och Camillo Eriksson, som tillsammans tog fram en egenutvecklad nappflaska med färgstark design. Sedan dess har utbudet breddats till att även innehålla andra babyprodukter som nappar, pipmuggar, termosar och barnvagnar som säljs under det egna varumärket. Twistshakes produkter finns på över 70 marknader.

Om Qliro AB

Qliro, grundat 2014, är ett techbolag som erbjuder flexibla betallösningar för e-handlare i Norden och digitala finansiella tjänster till privatpersoner i Sverige. Qliro växer snabbt, under det senaste året har 2,5 miljoner kunder använt sig av Qliros tjänster och volymen med Qliros betalsätt har överstigit 6,2 miljarder kronor. De största ägarna är Rite Ventures med 25,8% ägande och Mandatum Life (Sampo) med 9,8% ägande. Qliro är sedan oktober 2020 noterat på Nasdaq Stockholm med tickern “Qliro”. Qliro har sitt säte i Stockholm och är ett kreditmarknadsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn. För mer information se www.qliro.com.